Toon posts:

Internet via de schotel

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het internetten via de schotel? Snelheid up/downloaden,abonnement en dergelijke alvast bedankt!

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Het is alleen download via de schotel, upload zul je zelf moeten verzorgen, meestal gaat dat dan via de telefoon/modem.

download gaat wel aardig snel, exacte cijfers heb ik niet, maar sneller dan ISDN dacht ik...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Zelf heb ik geen ervaring, maar ik heb resultaten gezien bij jongens met SAT verbinding dat het downloaden in de buurt kwam bij 1MB per seconde.

Het enige nadeel wat ik vind is dat je een kaart in de computer moet zetten, en dat je ook voor het UPlinken toch nog met de modem moet doen.

Verwijderd

Volgens mij lag die snelheid zelfs nog hoger (Als ie niet geknepen word). Voordeel is wel dat je ook zonder modem/kabel bepaalde broadcasts nog steeds kan ontvangen. Ik denk alleen niet dat tweakers.net ooit gebroadcast gaat worden :(

Maar er is ook nog een ander sateliet-systeem wat er ook aankomt, die is wat minder snel maar kan ook uplinken naar de sateliet.

*Broadcast* = Populaire sites worden constant
uitgezonden, net als met teletekst het is aan jou of je er iets mee doet)

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ander vraagje: Iemand ervaring met het uitrichten van een schotel? Die van mij heeft een tik gehad van de wind en nu hebk geen ontvangst meer. Heb je daar nog speciale apparatuur voor nodig?

Alvast bedankt.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

Verwijderd

Had je meen ik meters voor.... 's een keer kijken bij rombaud

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
als je handig bent gaat het gewoon met een compas en een geodriehoek. Kijk eens op www.satinf/fdse . Daar staat een email adres voor hulp.

You're so fucking special. I wish I was special.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Kijk hier voor informatie over internet per satelliet http://www.wwsat.nl/eon.htm en hier http://www.europeonline.net/

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

Er stond een stukkie over in CT.
Download heel errug snel, maar upload gewoon via telefoonlijn :( . Je schiet er dus eigenlijk heel erg weinig mee op, want als je wilt serven heb je ook die upload nodig.
Nog steeds telefoontikken dus :r

Verwijderd

voor het uitrichten zit er meestal een hulpje in het menu van je decoder; zeker digitale decoders hebben het.
Een lang coax kabel en een oud tv'tje kun je buiten de boel ideaal uitrichten.
ook dmv een geluidsignaal kan dit (krijg je geen stijve nek als je op je trapje staat)

Verwijderd

Upload gewoon via telefoonlijn (of kabel), download via die sateliet, heb het bij een demonstratie vet over de 300 KBps zien gaan.

Helaas zijn de kosten niet mals, abonnement kost zo'n 60 piek per maand, en die schotel+kaart bijna 1000 piek (ja, duizend)

Ik zit er nog steeds over te twijfelen, vooral die duizend piek voor de aanschaf van schotel en kaart staat me erg tegen....
En inderdaad, je houd gewoon je telefoonkosten en een brakke upload van 8 KBps (ISDN)

Verwijderd

Topicstarter
best prijzig, maar hoeveel kost die kaart in z'n eentje als je al een schotel hebt staan?

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Als je m'n links had gevolgd had je kunnen lezen dat zo'n kaartje rond de 630 gulden kost en dat de maandelijkse kosten 30 gulden zijn (komen telefoonkosten nog wel overheen)

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Pagina: 1