[linux] HP tape streamer eject tape steeds

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
Ik heb een HP C1533A tape drive, deze heeft altijd goed gewerkt tot gister... hij eet geen enkel tapeje meer.

- ik heb er al meerdere malen een cleaning tapeje ingedaan
- ik heb de machine gereboot
- ik heb verschillende tapejes geprobeerd

Nu las ik in een mailing list dat het voor kan komen dat een HP tape streamer een tapeje niet meer accepteerd nadat ie 99 keer is gebruikt, maar ik heb er een gloednieuw tapeje ingedrukt en die spuugde hij gelijk weer uit.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Welk OS hebben we het over :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Tomaat
oeps sorry, het gaat om GNU/Linux Debian 3.0 stable.

Ik gebruik TAR om de tape drive te benaderen, maar dat staat hier nog los van.

Ik kan de status van de tape drive ook niet bekijken omdat er dus geen tape in zit. Als ik het commando:
code:
1
mt -f /dev/tape status
geef, krijg ik de melding:
code:
1
No medium found

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Als ie ze er direct weer uitgooit, ook cleaningtapes, dan is er iets mis met die streamer. Het kan niet aan linux liggen, die gaat heus niet de hele tijd die tapestreamer zitten vertellen dat ie geen tapes mag slikken.

* _JGC_ heeft een DDS3 DAT24 drive van HP die nu offline is: HP monteur heeft de molex niet goed aangedrukt :X

Verwijderd

Probeer eens 3x snel achter elkaar op de eject knop te drukken, dit is een reset van firmware. Anders de tape drive van stroom en aanzetten met de eject knop ingedrukt.

En als dit niet werkt zou je kunnen proberen de nieuwste firmware te flashen. Dit zou niets uit moeten maken, maar je weet het maar nooit natuurlijk...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:54 ]

• Tomaat
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:51:
Probeer eens 3x snel achter elkaar op de eject knop te drukken, dit is een reset van firmware. Anders de tape drive van stroom en aanzetten met de eject knop ingedrukt.

En als dit niet werkt zou je kunnen proberen de nieuwste firmware te flashen. Dit zou niets uit moeten maken, maar je weet het maar nooit natuurlijk...
Geen van de beide "truucjes" schijnt te werken :/

Als er echt iets mis is, wat kan ik dan het beste doen? Het is al een vrij oud ding en garantie zit er al lanng niet meer op

Verwijderd

probeer 'mt' is ...(zie manpage)
Grote kans dat je drive defect is. Probeer knoppix of een ander OS.....

Verwijderd

Uhm nou staan er 5 replies en nog kan je niet lezen?:
mt -f /dev/tape status
Pagina: 1