Windows Update niet meer voor servers?

Pagina: 1
Acties:

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm. Leuk zo'n zondagmorgen...

Een Win2000 Server wil ik patchen met Win Update, krijg ik deze mededeling te zien:

---
Thank you for your interest in Windows Update

Windows Update is the online extension of Windows that helps you get the most out of your computer.

The latest version of Windows Update is available on computers that are running Microsoft Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows 2000 (except Windows 2000 Datacenter Server), Windows XP, and the Windows Server 2003 family.
---

Browser staat dan op English. Als ik deze op NL zet, krijg ik wel Windows Update. Maar de OS is engels (bij mij is alles engels).

Maar mijn W2k Prof (ook engels) krijgt wel de normale Windows Update scherm.

Het lijkt er dus op dat de server families geen gebruik meer kunnen maken van de Windows Update.

Jullie mening/ervaring?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

The latest version of Windows Update is available on computers that are running Microsoft Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows 2000 (except Windows 2000 Datacenter Server), Windows XP, and the Windows Server 2003 family.

je geef het antwoord zelf al, nee dat is het niet :)

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Is het bij serverversies niet de bedoeling dat je de downloadversies van patches gebruikt?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Update werkt prima op mijn Windows 2000 Server.
XS4ALL ADSL Basic, IE5.5
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 11:45:
Is het bij serverversies niet de bedoeling dat je de downloadversies van patches gebruikt?
Nee? Je kunt net zo goed WU gebruiken, of automatic update service.

[ Voor 82% gewijzigd door blackd op 24-08-2003 11:48 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• robertpNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 11:45:
Nee, heb ik altijd kunnen doen. Anders zou het Windows Update in het start menu niet worden aangeboden lijkt mij. :)

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
bij mij doet ie het helemaal niet meer..de browser loopt vast..

mijn systeem.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Tiep eens handmatig http://windowsupdate.microsoft.com in in je ie. Ik had laatst die melding toevallig ook op mijn Windows 2003 Server bak. Maar door het handmatig te proberen deed ie het weer.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er staat toch dat alles supported is... Behalve voor Windows 2000 Datacenter Server, kan je de WU niet gebruiken... De rest dus juist wel... Dus hij zou het moeten doen... Misschien heeft het met instellingen te maken op de server? :?

• robertpNL
  • Niet online
yGiDoRp schreef op 24 August 2003 @ 11:54:
Tiep eens handmatig http://windowsupdate.microsoft.com in in je ie. Ik had laatst die melding toevallig ook op mijn Windows 2003 Server bak. Maar door het handmatig te proberen deed ie het weer.
:'( nee niet geholpen.

Een vriend van mij heeft het ook niet (ook server 2000 engels), maar daar tegenover heb ik iemand op een mailing-list die dat ook heeft (sinds vandaag).

• robertpNL
  • Niet online
Hmm...probleem waarschijnlijk gevonden:

Come back later, this happens randomly on all my systems ranging from 95 to
2003.

Temporary glitch or a single misconfigured server in a cluster - who knows, who
cares *shrug*

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Temporary glitch or a single misconfigured server in a cluster - who knows, who
cares *shrug*
Ik denk niet, dat Microsoft dit zo zou zeggen... Maar goed :9 Ik denk dat er meer aan de hand is :) Ik ga ook wel ff naar WU

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kreeg laatst exact dezelfde melding, terwijl ik 'slechts' Win2k Prof NL heb. Na het opnieuw start van de WindowsUpdate (zonder ook maar iets gewijzigd te hebben), ging het wel goed. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Even refreshen of met de hand naar http://www.windowsupdate.com gaan, had dit laatst ook met een Win2K Pro UK bak hier (die het nu alleen nog maar in safe mode doet na het installeren van 3 updates en Nero 6 :( )
Pagina: 1