Ik heb zojuist in C# een programma ontwikkelt dat op een bepaald moment een connectie legt naar een MS Access DB.
Nu, alles verloopt goed, als ik het programma draai op Windows XP,
maar als ik het installeer op een Windows ME pc (met natuurlijk de .Net Runtime 1.1 erop), dan blijft het programma gewoon hangen tjidens het openen van de connectie :
....
System.Console.WriteLine("creating connection..."); //->>> wordt nog weggeschreven
this.dbConnection = new OleDbConnection();
this.dbConnection.ConnectionString = source;
this.dbConnection.Open();
System.Console.WriteLine("opened connection..."); //->>> verschijnt niet meer
....
De connectiestring werkt perfect op de windows XP machine :
Jet OLEDB:Database Password=;Data Source="D:\mijn documenten\Visual Studio Projects\Display.Net\bin\Debug\tornooi.BWL";Password=;Jet OLEDB:Engine Type=5;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0";
Nu heb ik natuurlijk een probleem om de fout te vinden op de ME pc: de .Net SDK kan niet geinstalleerd worden op ME, dus een debugger heb ik niet tot mijner beschikking.
Normaal zou de connectie na een tijd een timeout moeten geven (15 seconden by default), maar dat gebeurt zelfs niet.
Enig idee hoe ik kan bepalen wat er nu misloopt ?
Nu, alles verloopt goed, als ik het programma draai op Windows XP,
maar als ik het installeer op een Windows ME pc (met natuurlijk de .Net Runtime 1.1 erop), dan blijft het programma gewoon hangen tjidens het openen van de connectie :
....
System.Console.WriteLine("creating connection..."); //->>> wordt nog weggeschreven
this.dbConnection = new OleDbConnection();
this.dbConnection.ConnectionString = source;
this.dbConnection.Open();
System.Console.WriteLine("opened connection..."); //->>> verschijnt niet meer
....
De connectiestring werkt perfect op de windows XP machine :
Jet OLEDB:Database Password=;Data Source="D:\mijn documenten\Visual Studio Projects\Display.Net\bin\Debug\tornooi.BWL";Password=;Jet OLEDB:Engine Type=5;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0";
Nu heb ik natuurlijk een probleem om de fout te vinden op de ME pc: de .Net SDK kan niet geinstalleerd worden op ME, dus een debugger heb ik niet tot mijner beschikking.
Normaal zou de connectie na een tijd een timeout moeten geven (15 seconden by default), maar dat gebeurt zelfs niet.
Enig idee hoe ik kan bepalen wat er nu misloopt ?