[XP] installatie nieuwe PC lukt niet - BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey mensen,

Ik heb gisteren mijn nieuwe PC opgehaald! Ik helemaal blij dat ik aan de gang kon. Heb eerst mijn brander erbij ingebouwd en daarna wilde ik beginnen met win XP pro installeren (originele cd). Maar helaas, daar blijft het bij hangen... Ik krijg verschillende BSOD's:

DriverIRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL -> atapi.sys F84B2231

STOP: 0x00000024 (geen verdere info hierbij)

PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP: 0x0000008E (geen verdere info hierbij)

PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA (met bestand: ntfs.sys F8172B8A)

Ik heb er nog meer gehad, de allereerste heb ik niet helemaal goed bestudeerd, maar ik meen dat het een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL was en daarbij het bestand usb.sys.

Het moment waarop deze fouten zich voordoen lijkt willekeurig: de ene keer is het tijdens het kopieren van de bestanden als het scherm nog in "dosmode" is, de andere keer is het in GUI mode bij het installeren van de apparaten. Verder dan dit laatste komt hij overigens nooit.

Ik heb memtest laten lopen: geen fouten. Ik heb het powermax proggie van Maxtor(ik heb een Maxtor 120GB schijf) erover laten lopen: geen fouten.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om dit probleem kwijt te raken? Kaarten eruit trekken om probleem te isoleren heeft geen zit, die zitten er namelijk niet echt in... Alleen de brander die ik erbij heb gezet is iets wat ik niet persé nodig heb bij de install.

Oh ja, specs zie hieronder bij de link...

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Klinkt toch echt als brak geheugen!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lijkt idd op een hdd fout... al geprobeerd op master/slave ipv cable select (of andersom, weet niet wat je nu had...)

• bdgroot
memtest 3.0 gedaan.. zei echt van niet...

• bdgroot
MikeyMan schreef op 24 August 2003 @ 11:43:
lijkt idd op een hdd fout... al geprobeerd op master/slave ipv cable select (of andersom, weet niet wat je nu had...)
Gaan we proberen

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA
Dit krijg je 9 van de 10 keer als je geheugen niet in orde is of je CPU te ver hebt overclocked.

=/\= System Status =/\=

• bdgroot
niet OC-ed... NOG niet ;)

• bdgroot
Hij stond op CS, iets wat ik normaal gesproken nooit doe. Ik heb hem nu dus op master staan. Eens kijken of hij gaat werken...

• Laurenz
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik zie trouwens bij je specs dat je DDR333 gebruikt, vanwege geldgebrek oid?
Aangezien je FSB op 400 (200 eigenlijk) loopt zou dat het probleem ook wel eens kunnen zijn... Het lijkt me iig beter en SNELLER >:) om DDR400 te gebruiken :)

Edit:
En zeker als je wil gaan overklokken...ik hoop dat je geheugen goed overklokbaar is, want anders schiet je er weinig mee op denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Laurenz op 24-08-2003 12:02 ]

Leave only footprints, take only memories

• bdgroot
code:
1
2
3
4
5
De volgende waarde in het SIF-bestand dat Setup gebruikt, is beschadigd of ontbreekt: 

Waarde 0 op regel 4869 in de sectie [SourceDisksFiles]

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup te beëindigen.

Dit is wat ik na de eerst keer installatie proberen nu heb gekregen.. begin nu met poging 2.

• bdgroot
laurensvliegen schreef op 24 August 2003 @ 11:56:
Ik zie trouwens bij je specs dat je DDR333 gebruikt, vanwege geldgebrek oid?
Aangezien je FSB op 400 (200 eigenlijk) loopt zou dat het probleem ook wel eens kunnen zijn... Het lijkt me iig beter en SNELLER >:) om DDR400 te gebruiken :)
Er werd mij verteld dat dat niet zoveel zou schelen, maar je hebt gelijk dat was wel sneller geweest ja. Maar of dat het probleem zo kunnen zijn?? We zullen zien ;)

• bdgroot
Poging 2: bleef hangen bij kopieren van bestand: fixmapi.exe
Poging 3: Setup kan het bestand file_srv.chm niet kopieren. Druk op enter voor opnieuw proberen, esc. voor overslaan, bla bla
en hiernaa doet ie dit met alle bestandnen bijna (ik kies dan ff voor overslaan, want opnieuwe proberen doet ie niks...)

Ik formatteer de schijf wel ff opnieuw.. (niet snelformat, maar gewone) misschien helpt het

[ Voor 39% gewijzigd door bdgroot op 24-08-2003 12:11 ]

Verwijderd

bdgroot schreef op 24 August 2003 @ 12:08:
Poging 2: bleef hangen bij kopieren van bestand: fixmapi.exe
Poging 3: Setup kan het bestand file_srv.chm niet kopieren. Druk op enter voor opnieuw proberen, esc. voor overslaan, bla bla
en hiernaa doet ie dit met alle bestandnen bijna (ik kies dan ff voor overslaan, want opnieuwe proberen doet ie niks...)

Ik formatteer de schijf wel ff opnieuw.. (niet snelformat, maar gewone) misschien helpt het
Zouden deze laatste foutmeldingen ook niet eventueel aan je xp-cd kunnen liggen ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:12:
[...]

Zouden deze laatste foutmeldingen ook niet eventueel aan je xp-cd kunnen liggen ?
Idd, of aan alles wat daarmee te maken heeft: CDROM speler, kabels.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• bdgroot
Daar d8 ik ook wel ff aan, maar het is een NIEUWE Originele cd... net uit de verpakking... Alles is nieuw. De winkel heeft een testinstallatie gedaan, die zou goed gegaan moeten zijn, dus ik ga die mensen maandag vragen hoe dat gedaan is en wat de resultaten daarvan waren.

[ Voor 51% gewijzigd door bdgroot op 24-08-2003 12:16 ]

Verwijderd

bdgroot schreef op 24 August 2003 @ 12:13:
Daar d8 ik ook wel ff aan, maar het is een NIEUWE Originele cd... net uit de verpakking...
Ja, ok maar je moest eens weten hoeveel kapotte zooi ik in mn leven al wel niet nieuw uit de verpakking heb getrokken ... :( :)

Anyway je kunt ff een ander os proberen om het eventueel uit te kunnen sluiten of te bevestigen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:18 ]

• bdgroot
ik denk niet dat ik het WIL weten... of wel?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Als tijdens het kopieren van de setup files problemen komen (die niet zijn te wijten aan krassen op de cd) dan kun je er gerust van uitgaan dat het geheugen niet goed is.
Memtest wil echt niet alles zeggen.
Heb zelf een ASUS p4p800 met 2 x 256 DDR400 mem gehad, bij zware belasting crashte de pc elke 20 min a half uur. Memtest 3 x gedraaid - geen fouten gevonden. Mem in nieuw moederbord geprobeerd, zelfde problemen. Daarna een mem module vervangen - alles perfect. Vaar dus niet blind op memtest

• Laurenz
  • Laatst online: 07-11-2025
Maar heb je het al met DDR400 geprobeerd dan? Dat zou ik eerst doen voordat je meteen nieuwe modules gaat kopen...naja morgen dan. Of kun je zogauw geen DDR400 van iemand lenen om het even te testen?

[ Voor 13% gewijzigd door Laurenz op 24-08-2003 12:23 ]

Leave only footprints, take only memories

• bdgroot
neej.. ik kan helemaal niet aan modules komen.. ja, in die winkel misschien. Ik kijk nog ff of het zo lukt met de format (ik geloof er niet zo hard in)... en als dat niet lukt, dan ga ik eens een mail sturen naar de winkel, zien of ik maandag langs kan komen (en ff vragen wat zij pcies getest hebben).

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Heb precies het zelfde probleem gehad, bleek brak geheugen. Lijkt me dat je echt moet proberen van iemand een ander reepje te lenen.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• bdgroot
Na format: geen fouten bij kopieren bestanden.... maar na reboot bij"installeren apparaten" toch weer een BSOD:

0x0000008E
Win32k.sys

[ Voor 56% gewijzigd door bdgroot op 24-08-2003 13:01 ]

Pagina: 1