[WinXP] Irritante consistentie check bij Boot

Pagina: 1
Acties:

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 18:51
Telkens als ik windows xp opstart krijg ik zon diskcheck voor consistentie. Het stomme is eigenlijk dat ie helemaal geen problemen vindt en dan gewoon vrolijk verder gaat met windows opstarten. Ik vraag me dus af waarom ie dat nou blijft doen. Het is ook telkens de zelfde schrijf. De E schrijf.
Ik heb een asus p4p800 deluxe met een maxtor diamondmax 9, 80 GB erop hangen. Wel moet gezegd worden dat ik deze op de Raid aansluiting heb gezet om zo op ata 133 te kunnen werken. Ik heb de nieuwste VIA raid drivers gedownload en eerst werkte het ook zonder problemen. Nog eigenlijk, m.u.v. die consistentie check op mijn schrijf.
Ik heb al diskdoctor van norton utilities gerund. Maar die vind ook niks.
Nu de vraag nog, Wat is het probleem en wat kan ik hieraan doen? Ik heb al in de search gekeken en vind van die topics zonder antwoord:
[rml][ XP] Schijf consistentie[/rml] en
[rml][ winXP] elke keer krijg ik diskcheck[/rml]
Maar hier wordt niks in duidelijk of opgelost.... :(

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

heb je al eens gekeken of de dirty bit op die partitie 'aan' staat, met chkntfs?

• erickov
Ok, Dat heb ik gedaan. Hij zegt dat E: dirty is. Hij geeft ook aan dat door middel van de commando /c er een schedule gemaakt kan worden om checkdisk uit te voeren. Dat heb ik ook gedaan maar still dirty...

[ Voor 26% gewijzigd door erickov op 24-08-2003 12:03 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Symptoombestrijding kan in ieder geval: doe op E: chkntfs /X zodat de schijf niet meer wordt gecontroleerd.

[doe-eens-een-gooi]
Wat draait er op die E schijf - kunnen er nog bestanden open staan als je afsluit? Je zou eventueel alles met de hand kunnen wegschrijven voor een reboot om te kijken of dat iets uitmaakt.
[/doe-eens-een-gooi]

offtopic:
Titeledit, zie WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• erickov
Update:
Ok, ik heb het volgende gedaan. Ik heb eerst van maxtor het programmatje powermax gedownload. Hier heb ik alle testen mee gedaan en alles was in orde. Vervolgens ben ik wat imagen gaan unmounten. Die verwezen allemaal naar mijn e schrijf. Dit om de [doe-eens-een-gooi] van F-J-K te proberen. Hielp ook niet. Nog steeds dirty. Nou ja, dan maar de drastische maatregelen. Heb ff backup gemaakt van de "e" schrijf en deze geformateerd. full format. Nu is het probleem verholpen. Thx voor de ideeën.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
F_J_K schreef op 24 August 2003 @ 12:46:
Symptoombestrijding kan in ieder geval: doe op E: chkntfs /X zodat de schijf niet meer wordt gecontroleerd.
erg handige tip!
heb het zo juist uitgevoerd en opnieuw opgestart zonder die ellendige consistentie check.
eindelijk ervan verlost
Pagina: 1