Toon posts:

[win2k] Stopfout na installatie willekeurig service pack?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de BSOD-guide gelezen, en met de search kon ik ook niets vinden. Zelfs de KB van Microsoft maakt me niets wijzer. Het probleem:

Ik heb hier een PC van een kennis staan, die een stopfout gaf (inaccessible bootdevice). Er was helemaal niets meer mee te beginnen, safe-mode lukt niet, last known good ook niet, 2x achter elkaar herstellen via de setup-diskettes haalde niets uit. Het enige wat me tot nu toe gelukt is om via de Recovery Console de schijf te benaderen (lijkt me dus niet echt "inaccessible")

Nu komt het vreemde. Een verse win2k-installatie doet het prima. Ook na verschillende keren rebooten enzo. Dus ik dacht met een nieuwe installatie het probleem wel op te hebben gelost. Ik heb daarna dus SP4 geinstalleerd, dit ging goed. Na rebooten het ik die stopfout echter weer te pakken. Met SP3 hetzelfde probleem. Ik heb het ook met SP2 geprobeerd (vond in de MS-KB iets over zulke problemen bij gebruik van SP3) maar ook toen kreeg ik de stopfout! Terwijl deze PC voorheen ook altijd Windows 2000 draaide met de nodige SP's en updates erop. Iemand nog een idee?

Oja, het gaat om:

Abit LX6
Slot-1 Pentium 2 333MHz
192 MB SDRAM
40 GB Western Digital Caviar, 7200 rpm, 2 MB cache
Simpel S3 AGP-videokaartje
Realtek 10/100 NIC
SB AWE64

Verwijderd

Geheugen getest ? hdu test van fabrikant laten lopen :?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten. De HD heb ik ook al getest in 1 van m'n eigen PC's. Die doet het prima. En memtest86 is ook al gebeurd......

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Waarschijnlijk wordt er met een SP een ide of scsi driver niet meer ondersteund, of is de driver dusdanig veranderd dat je ide of scsi hardware er niet meer mee wordt ondersteund.

Als je scsi onboard hebt, zet deze dan uit in de bios of met jumpers. Probeer dan na een nieuwe install eens SP4 te installeren en kijk wat hij dan doet.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
Swerfer schreef op 24 August 2003 @ 11:31:
Waarschijnlijk wordt er met een SP een ide of scsi driver niet meer ondersteund, of is de driver dusdanig veranderd dat je ide of scsi hardware er niet meer mee wordt ondersteund.

Als je scsi onboard hebt, zet deze dan uit in de bios of met jumpers. Probeer dan na een nieuwe install eens SP4 te installeren en kijk wat hij dan doet.
Hee, da's nog niet eens zo'n gek idee. Ik ga meteen even kijken naar een nieuwere ide-driver voor die Abit LX6. Hopelijk werkt dat.