Uitlezen CD branders

Pagina: 1
Acties:

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Is er een manier om CD branders uit te lezen, om te zien hoeveel cd's ermee gebrand zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54
Ik ben wel benieuwd op welke manier je dit zou willen doen en waarvoor je het zou willen gaan gebruiken. Ben je bang voor slijtage of ben je gewoon benieuwd hoeveel cd's er gebrand zijn?

Zelf denk ik in ieder geval dat dit niet mogelijk is, de brander gaat niet bijhouden hoeveel CD's ie gebrandt heeft, waarom zou ie dat eigenlijk doen?

The devil is in the details.

• PrayingFalcon
De SMART van harddisks kun je ook uitlezen, dus waarom een' rommetje' van een cdbrander niet?
Was gewoon benieuwd, of dit kon. Heb een 16 speed plextor, en wil weten of ie al aan zn theoretische eind zit.
En heb gisteren een 12 speed gehad van iemand, en die ziet er zo nieuw uit, dat ik benieuwd ben hoeveel keer het gebruikt is.

Verwijderd

Omdat een 'rommetje' in een brander niet beschreven wordt tijdens het branden is er dus ook geen tellertje...

• PrayingFalcon
Toch jammer. :(

Verwijderd

Dan koop je een CDR robot, die bevatten wel tellers ;)

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-02 10:52
Sorry voor de 'kick', maar ik was hierover info aan het zoeken, omdat ik me herinner dat er bij m'n oude HP 9100i uit 2000 wel een tooltje zat om dat uit te lezen, 't zou natuurlijk kunnen dat dat enkel de cd's waren die gebrand waren met de software , dat weet ik hoegenaamd niet...

Verder: ik brand hier nog altijd à 4 speed op een PlexWriter 4/2/20 SCSI en die doe ik niet weg voor ik een dual layer DVD brander heb!
Pagina: 1