Switch uitzetten schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb vorige week een Sweex 8-poorts switch aan m'n netwerk gehangen. Hieraan hangen mijn pc en m'n laptop (tijdelijk buiten gebruik). 's nachts gaan beide uit, en gaat stroom eraf. Nu hangt mijn switch aan de hoofdschakelaar waarmee alles wordt stilgelegd.

Ik weet dat het voor routers beter is deze gewoon aan te laten, zowel voor de instellingen, als tegen een 'klap' als erineens stroom op komt te staan. Geld dit ook voor switches?

Kan het kwaad om een switch 's nachts uit te zetten? (op het moment dat er toch geen netwerkverkeer is)

Verwijderd

ik denk het niet , ik zou niet weten waarom.
maar het is makkelijker om hem gewoon contineu aan te laten ( als er eventueel nog andere gebruikers op de switch zitten )

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb hier een 3Com SuperStack3 10/100/1000 switch zitten tussen de PC die WinRoute Pro draait voor mijn CopperJet ADSL-modem, en de rest van mijn systemen en netwerken.
Gewoon uit voorzorg trek ik de stekker eruit als langere tijd niet op het net zit.

Er is geen "klap" als ergens direct stroom op komt, via de hoofdschakelaar alles uitzetten is niet anders dan via de eigen schakelaar. Zolang je het niet heel veel keer kort achter elkaar doet, heeft dat ding er echt geen last van.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

het probleem met routers is denk ik dat ze instellingen moeten onthouden, dat hoeft een switch niet. Dus met uitzetten kan-ie ook niets 'vergeten'.

Lijkt me persoonlijk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een simpel 8 poorts switchje is een dom ding vergeleken met een router. Ik heb er 1 die al 5 jaar elke avond uit gaat :)

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Een switch leert en onthoud wel degelijk gegevens, alleen zijn die snel weer aangeleert.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

MrOizo schreef op 24 August 2003 @ 13:24:
Een switch leert en onthoud wel degelijk gegevens, alleen zijn die snel weer aangeleert.
ja klopt hij onthoudt welk MAC adres + IP er op welke poort zit.

en voor de rest lijkt het mij dat het niet zo heel erg is om dat ding uit te zetten iederen avond.

iRacing Profiel

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gohan-san, de "huis, tuin en keuken" switch onthoud alleen het MAC adress aangezien deze simpele beestjes layer 2 apperaten zijn.
Pagina: 1