Toon posts:

kortsluiting in pc, wat te doen met onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik door nog onduidelijke redenen kortsluiting in mijn pc gehad (aardlek was eruit) dit tot 2 keer toe.
Ik heb de pc begraven maar heb de onderdelen eruit gehaald

het gaan om
1. PCI video kaart
2. PCI SCSI kaartje (waar je hd op aan kan sluiten)
3. CD-rom speler
4 2 SCSI hardeschijven.

Hoe kan ik nu testen of deze onderdelen nog goed zijn zonder het risico te lopen dat er weer een pc overlijd.

Alvast bedankt

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Die kortsluiting die zal wel in de voeding zelf gezeten hebben. Andere voeding er in en hij doet het weer waarschijnlijk. Maar goed, ik denk dat de enige manier om die kaarten te testen is om ze in een andere, oude pc te stoppen waarvan de voeding in orde is. Maar het lijkt me sterk dat deze schade aanrichten aan die andere pc, al zouden ze al kapot zijn.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
neej voeding is het niet, onderin de kast was de vonk te zien

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De risico is vrij klein, een kortsluitend apparaat kan in theorie de boel eruit blazen, maar zeker gezien die kortsluiting zo te horen op het mobo zat is de kans klein.

Wat ik altijd doe bij twijfelgevallen is een 486 of vroege Pentium mobo pakken en de kaarten/drives daaraan hangen om te controleren dat de boel niet in rook opgaat. Lukt dat? Dan test ik in een 'normaal' systeem of ze nog werken :)

Oslik blyat! Oslik!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Had je een geaard stopcontact? Dat lijkt me wel een vereiste om je PC op aan te sluiten. Anders kun je ook vonken krijgen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
De aardlek eruit? Lekkere voeding heb jij. Als ik de plus tegen de kast aanhoudt knalt gewoon mijn voeding in zijn beveiliging. Ik heb dit eigenlijk nooit ;) Stekker eruit en erin en hij doet het weer. Maar omdat jij korstluiting op het mobo hebt zal die wel overleden zijn. De rest denk ik niet omdat dat er ver genoeg vanaf zit. De stroom liep waarschijnlijk weg via het moederbord en niet een pci kaart.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1