[w2k3] Lokale gebruiker toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 08:38
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken hoe ik nu simpel een lokale gebruiker kan toevoegen zonder dat ik Domein Controller moet installeren.

Wat ik er mee wil gaan doen is het volgende..

Ik heb een paar mapjes op de server staan.. deze deel ik via het netwerk alleen moet ik er telkens in met Administrator. Nu wil ik gewoon voor elk mapje een eigen gebruikersnaam aanmaken zodat je daarmee kan inloggen op het mapje.

Heel simpel iets wat met windows XP super gaat alleen met w2k3 krijg ik dat nog niet voor elkaar..

Iemand misschiens een idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maakt de Windows 2003 Server deel uit van een domein ? Zoja, dan moet je een gebruiker in je Active directory aanmaken en rechten geven op de betreffende share.

Als er geen domein is : Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Lokale gebruikers en groepen. Voila !

Denk dat je een heel eind verder komt door de uiterst handige zoekfunctie van dit forum te gebruiken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Handig he? Zo'n 2003 server? Misschien een idee eerst even je te gaan inlezen, want als je zelfs zoiets "simpels" niet weet en het zelfs hier durft te vragen... >:)

[ Voor 8% gewijzigd door paella op 24-08-2003 10:38 ]

No production networks were harmed during this posting

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom gebruik je de 2003 niet waar ie voor bedoeld is? Maak een AD, zet DNS op, maak users aan en zet de clients in het domein.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023