ervaringen anandtech memory guide VS ervaringen consumenten

Pagina: 1
Acties:

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 16:11
Omdat ik van plan ben om zeer binnenkort een gigabyte 8knxp in combinatie met corsair 1gb twinx pc3200llpt te gaan kopen heb ik een aantal reviews gelezen en de discussies op een aantal forums gevolgd.

Het gaat mij hier echter om twee sites. Namelijk een test op anandtech; http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1828&p=15
en het forum van corsair; http://www.houseofhelp.co...post&sortorder=descending

Als je de review leest, denk je dat het allemaal geweldig werkt, maar dan kom je op het forum van corsair en dan zijn er veel problemen. Hoe kan het dat het verschil in ervaring zo groot is? Natuurlijk is het zo dat men alleen op het forum komt als men een probleem heeft, maar dan had anandtech in die zeer uitgebreide test toch ook wel het een en ander tegen hebben moeten komen. Zou het zo zijn dat de reviewers alleen producten opgestuurd krijgen die eerst uitvoerig door de fabrikant getest zijn? Zouden de reviewers beter weten hoe ze met deze componenten om moeten gaan? Of zou het ergens anders aan liggen?

Mijn vraag; wat moet ik nu geloven en doe ik er verstandig aan het bovenstaande aan te schaffen?

Verwijderd

waarom niet gewoon doen en kijken of het werkt?
zo een vraag hier stellen levert je toch alleen maar 30 verschillende meningen op waar je niks aan hebt.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

ja ik denk dat de testsites wel goed getest spul krijgen.. misschien niet representatief voor de gehele productlijn. Een ja ik denk dat je best dat TwinX geheugen kan kopen omdat het gewoon statistieken zijn. een x percentage van het geheugen zal idd kapot zijn... en daarvan zie je 99% terug op dat forum, de rest werkt allemaal perfect. Anandtech test waarschijnlijk niet 100 reepjes.. dus de kans dat ie een kapot reepje tegen komt is niet groot. Heb je een reepje wat goed is.. (normaal gesproken dus) dan zal die ook wel zo goed zijn als Anandtech via de benches bepaald :)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Een bench/review is maar een eenmalige test met tevoren geselecteerde hardware. Terwijl het forum van Corsair een samenbundeling is van de problemen die optreden op allerlei soorten hardware, verkeerd gebruik, miskoop, wereldwijd van de gehele productie (OEM uitgezonderd).

Kortom: een review kán het meest optimale beeld opleveren, terwijl het forum het negatiefste beeld van de slechte ervaringen samenbundeld.

Persoonlijke ervaringen met Corsair: als het functioneert werkt het perfect - en als er problemen zijn is er een pracht service om op terug te vallen (ik sta ook op dat forum nl.)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 08:52 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ervaringen, ervaringen. Toen ik mijn huidige moederbord kocht en er Crucial geheugen op plaatste werkte dat uit de kunst, echter, op een forum las ik behoorlijk veel problemen met deze combinatie (hoe gek 't ook klinkt, Crucial was destijds het goedkoopst qua merk geheugen omdat ze DDR-SDRAM flink aan het pushen waren). Overigens, naast de oprechte ervaringen heb ik ook het idee dat er veel gepapegaaid wordt waardoor de zaken enigszins vertroebeld raken. Eigenlijk is er maar een manier om er achter te komen en dat is zélf proberen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.