Toon posts:

Hulp nodig met Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen geleden een Speedtouch 510 gekocht, omdat ik dus met meerdere computers tegelijk op mn ADSL aansluiting zou willen van zonnet-lite.

Maar nu wil ik dus gaan inbellen met mn router/modem maar ik kan nergens een nummer intypen bij de router configuratie terwijl dit dus wel nodig is

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Met ADSL bel je niet in (Volgens mij)

Wat bedoel je precies ???

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Zonnet lite heeft dit wel nodig, heb ook nummer gekregen bij het aanvragen van zonnet maar ik kan nerges bij de router configuratie vinden waar ik deze in kan stellen zodat mijn speetouch router/modem kan inbellen in plaats van mijn computer die ik dus op dit netwerk wil aansluiten

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Oke , je moet je modem misschien ff configureren. Typ 10.0.0.138 in , in je Browserbalk. Als het goed is kun je daar username , +pass configureren. Anders moet je maar eens de cd gebruiken die erbij zit.

Raku

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Van de Zonnet site
Wanneer u de modem volgens de gebruiksaanwijzing heeft aangesloten, dient u Windows 2000 te configureren voor gebruik van Zon Breedband:
Dubbelklik op het 'Deze computer' ('My computer') icoon op het Bureaublad

Dubbelklik vervolgens op 'Netwerk en inbelverbindingen' ('Network and Dial-up Connections')

Klik met de rechtermuisknop op 'LAN-verbinding' ('Local Area Connection') en selecteer 'Eigenschappen' ('Properties')

Hier dient u minimaal aan te treffen:

Client voor Microsoft Netwerken

Internet-protocol (TCP/IP)

U kunt eventueel 'Bestands- en printerdeling' uitvinken, voor een veiliger verbinding

Selecteer 'Internet-protocol (TCP/IP) en klik op 'Eigenschappen'

Zorg ervoor dat 'Het volgende IP-adres gebruiken' is aangestipt en vul hier in:

IP adres 10.0.0.150

Subnetmasker 255.255.255.0

Standaard Gateway 10.0.0.138

Dubbelklik nu in 'Netwerk- en inbelverbindingen' op 'Nieuwe verbinding maken' ('Make new connection'). Er start nu een wizard op. Klik op 'Volgende'

Selecteer 'Verbinding maken met een particulier netwerk via het Internet' ('Connect to a private network through the Internet') en klik op 'Volgende'

Selecteer nu 'Niet automatisch een verbinding kiezen' ('Do not dial the initial connection') en klik op 'Volgende'
Geef het volgende doeladres op: 10.0.0.138 pc1. Let er hierbij op dat u een spatie zet tussen het IP adres en 'pc1' en dat u 'pc' met kleine letters typt. Klik op 'Volgende'

Selecteer 'Voor alle gebruikers' en klik op 'Volgende'

Geef nu een naam op voor de verbinding, bijvoorbeeld 'Zon Breedband' en klik op 'Voltooien' ('Voltooien')

Nu dienen de beveiligingsinstellingen nog te worden nagekeken. Dubbelklik op de zojuist aangemaakte verbinding, vul uw Zon gebruikersnaam, gevolgd door @zonnet-basic en uw Zon wachtwoord in en klik op 'Eigenschappen' ('Properties')

Ga naar het tabblad 'Beveiliging' ('Security') en selecteer 'Geavanceerd' ('Advanced'). Klik op 'Instellingen' ('Settings')

Selecteer bij 'Gegevenscodering' de optie 'Codering optioneel' ('Optional encryption')

Zorg ervoor dat de volgende protocollen zijn gevinkt:

Niet gecodeerd wachtwoord (PAP)

Challenge Handshake Authentication Protocol (CHAP)

Microsoft CHAP (MS-CHAP)

Microsoft CHAP Versie 2 (MS-CHAP Versie 2 (MS-CHAPV2)

Klik op 'OK' en daarna op 'Ja'

Klik nu met de rechtermuisknop op de zojuist aangemaakte verbinding en selecteer 'Snelkoppeling maken' ('Create shortcut')

Windows vraagt nu of u de snelkoppeling op het Bureaublad wenst. Klik op 'Ja'

Om verbinding te maken dubbelklikt u op deze snelkoppeling en volgt u de inlogprocedure(http://www.zonnet.nl/helpdesk/topic/0,1890,l441,00.html#441)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 02:21:
heb ook nummer gekregen bij het aanvragen van zonnet
Wat voor nummer is dat dan wel niet?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Je moet met de CD bij de 510 je router instellen op mxstream / kpn en dan ga je naar 10.0.0.1 (als jepc dhcp is en er verder geen dhcp servers in je netwerk hangen) en dan stel je daar gebruikersnaam en wachtwoord in. Nieuwste versies van de config util hebben dit er al inzitten.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik snap niet waarom het zo ingewikkeld moet. In de speedtouch 510 zit namelijk al een compleet menu etc etc ingebakken. Voer wel het eerste uit (eigen IP 10.0.0.150 , gateway + DNS op 10.0.0.138) Daarna naar de modem gaan via 10.0.0.138 in je browser. Daar de instellingen van het inbellen configgen (zodat ie continu online is). Zo heb ik het simpel gedaan. Ik vind de manier op de helpdesk wel aardig omslachtig en met de 510 moet je wel de heletijd online kunnen blijven.

Raku

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Waarschijnlijk gaan ze er bij zonnet vanuit dat je een ouder adsl modem hebt. Je hebt nu volgens mij 2 mogelijkheden.

1. Volg de zonnet handleiding gedeeltelijk.. vul je ip, subnet en gateway in.. ga dan naar je browser en open de config pagina (http://10.0.0.138). ga daar naar advanced of zoiets, daar staat een schermpje waar je een config file kunt uploaden naar je modem, upload dan het pptp-ini bestand dat op je kpn cd staat. Ga daarna verder met de zon-handleiding.

2. Ga naar je modemconfig pagina en vul bij login, je login e.d. in. Dan werkt het ook, en het is een stuk handiger.

• blackd
  • Niet online
Duidelijke handleiding met plaatjes:
http://www.xs4all.nl/help...lcatel/multipc/index.html
Alleen de inbelgegevens (gebruikersnaam en dan met name gedeelte achter de @) zijn uiteraard anders.

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 13:54

DAS

is t nie zo dat al s je je aanmeld eerst een inbel nummer krijgt om tot de tijd dat je ADSL hebt gebruik te kunnen maken van normaal inbellen (dit is/was nm wel t geval bij planet)
ik kan er helemaal naast zitten hoor.

succes

kek

• blackd
  • Niet online
DASZ schreef op 24 August 2003 @ 02:48:
is t nie zo dat al s je je aanmeld eerst een inbel nummer krijgt om tot de tijd dat je ADSL hebt gebruik te kunnen maken van normaal inbellen (dit is/was nm wel t geval bij planet)
ik kan er helemaal naast zitten hoor.

succes
Tja, bij XS4ALL krijg je ook een standaard dial up account ernaast, dus je kunt ook nog via analoog modem of ISDN inbellen. Maar ik hoop toch dat de TS doorheeft dat je dan niet bij het Alcatel modem moet wezen :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inderdaad, dat nummer heb je helemaal niet nodig. Wat je nodig hebt is het goede configuratiebestand (voor kpn router/NAT/PAT modem) een username een password en een werkende adsl verbinding.

Ga naar www.alcadis.nl/support, download daar de installatietool en installeer je modem gewoon op de 4 pc's die er op aangsloten zitten (de eerste keer volledig, de laatste 3 keer kan je met de keuze "change the lan settings" in het programma vooruit.

Het is echt ultra simpel, als je maar even de handleiding stap voor stap volgt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan me niet indenken dat je geen manual bij je hele ADSL DHZ pakketje hebt gehad, en als je die kwijt zou zijn, is er ook nog de Zon Helpdesk, en last but not least de FAQ : Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Suc6

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.