Knipperende optical mouse

Pagina: 1
Acties:

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Ik heb een systeem met daarop een Logitech Cordless Optical Desktop.
Die bestaat uit een draadloze Internet Navigator rammelplank en de meest eenvoudige optische draadloze muis. Het geheel is via USB aangesloten op een Shuttle P4 barebone. Wanneer je de muis een tijdje niet aanraakt, begint deze heftig te knipperen totdat je 'm weer beweegt. Ook als de PC uitstaat gaat de muis zo staan knipperen (terwijl er nog stroom opstaat, uiteraard).

Ik heb m ook al op 2 ps/2 poorten gehad maar geen verschil. De batterijen zitten er goed in en de muis werkt prima. Ik heb ze ook al merdere malen opnieuw ge-connect. Het lijkt me alleen dat dit geknipper niet normaal is, bovendien wordt je er in het donkner helemaal gek van 8)7 . In het velletje wat erbij zat staat bar weinig informatie dus daar had ik niet veel aan.

Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen ?

Failure is nothing compared to regret

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Niets. Dat knipperen is de energie-zuinig stand van de muis. Alle optical wireless muizen doen et om batterijen te sparen.

[Edit] Als het irritant is s'nachts leg je muis in een doosje dan heb je er geen last van :)

[ Voor 29% gewijzigd door Aetje op 24-08-2003 01:36 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
edit:
ik ben weer eens te traag

knippert deze muis niet in z'n slaapmodus omdat continu laten branden van de led meer power kost en de muis wel moet kunnen zien of hij bewogen is, zodat hij weet wanneer hij 'wakker' moet worden?

[ Voor 15% gewijzigd door MissingDog op 24-08-2003 01:38 ]

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Ok dat scheelt weer dan. Hadden ze wat mij betreft dat lampje flink kunnen dimmen als ie op non-actief staat ipv een soort alarmlicht ervan te maken.

edit:
ik leer er maar mee leven dan - bedankt voor de snelle reactie !

[ Voor 22% gewijzigd door Barazinbar op 24-08-2003 01:41 ]

Failure is nothing compared to regret

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Barazinbar schreef op 24 August 2003 @ 01:39:
Ok dat scheelt weer dan. Hadden ze wat mij betreft dat lampje flink kunnen dimmen als ie op non-actief staat ipv een soort alarmlicht ervan te maken.
Nee, want hij moet wel goed bewegingen detecteren om weer wakker te worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

dan is er blijkbaar een verschil tussen optische muizen met draad en zonder draad.
alle optische muizen met draad die ik in m'n handen heb staan dimmen de ledjes.

draadloze heb ik geen ervaring mee.
wel irritant als die dingen constant staan te knipperen.
weer een reden om de volgende muis gewoon weer een met draad te laten zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 24-08-2003 01:49 ]

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Probeer anders eens de muis op een lichtere ondergrond te zetten. Hij blijft dan nog wel knipperen, maar het ledje zal veel minder fel branden. Scheelt ook weer batterijen. :)

PSN-id: Chrasher

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
is het niet zo dat ie na een tijdje knipperen hij op een stand gaat dat het lampje heel klein beetje blijft branden (op dimstand zeg maar), maar wel continu.

dat heb ik tenminste :P

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Mijn oude logitech wireless dimde eerst, en doofde later, tot je op een knopje drukte.
Op het moment dat hij het tijd vond voor een nieuwe batterij begon íe wild te knipperen.
Pagina: 1