sitecom Wireless AP + sitecom repeater - werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51
ik heb al een tijdje een Wireless AP met switch etc van sitecom Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=177&size=small

maar aangezien mijn moeder nu ook een laptop heeft gekocht en die aan de andere kant van het huis ook wil internetten moest ik het bereik vergroten... logische oplossing: ik koop een Sitecom repeater
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=200&size=small

heb alles naar mijn weten goed ingesteld maar werken ? ho maar. de kanalen zijn hetzelfde, beide op 12. en de namen van de 2 zijn ook hetzelfde, beide DUCKSTAD ( niet lachen daar heb ik nix aan :p )

wat doet hij wel ? als ik op de repeater instel dat hij als repeater EN AP moet werken zie ik hem wel, kan ook verbinding maken maar hij maakt verder geen verbinding met de andere AP, ik heb op dat moment duz inprincipe 2 AP's :/ zet ik de repeater op ALLEEN repeater functie dan merk ik er geen hol meer van. als ik dan naar de andere kant van het huis loop daar mijn laptop neer zet en in het midden van mijn huis de repeater heb ik geen ontvangst ( repeater wel in bereik van AP die op mijn ISP zit natuurlijk )

ik heb volgens mij alles al geprobeerd, verschillende kanalen en andere namen. ze draaien beide op de nieuwste firmware.

wie heeft een tip voordat ik er 1 uit het raam gooi....

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer het volgende: Sluit de LAN kabel aan op de switch van 't andere accesspoint (dus een kabeltje trekken) en gebruik beide als apart access-point.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Dagobert
ik mag geen draadjes trekken door het huis :(

maar ook als ik een draadje van mijn AP/switch/router ding naar mijn nieuwe repeater/AP trek versterkt die nog steeds niet het WiFi signaal...

wat ik duz eigenlijk zou willen: internet AP laten staan en halver wege het huis alleen die repeater in het stopcontact pluggen en klaar is kees.... uh Dagobert bdoel ik :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

dat lijkt me ook de bedoeling van een repeater. raar dat het niet werkt.

wat ik wel op de site vind is dit gegeven:
An additional feature of this Access Point is the so-called ‘repeater’ function between identical Access Points. The repeater function enables the Access Point to be used to extend the wireless range.
ik hoop voor je dat identical niet zo letterlijk is als er staat.
en dat je dus alleen het signaal van exact zo'n ding kan repeaten. bel anders morgens eens de sitecom helpdesk. misschien kunnen die je helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 24-08-2003 02:11 ]

• Dagobert
nee dat had ik al gevraagd, maar identical is niet zo identical, anders zou je er nooit het internet mee op kunnen want dat dingetje heeft daar de mogelijkheid niet voor duz je moet wel een routerding hebben oid. identical is hier d8 ik zelfde merk en 802.11b gedoe

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Ik vrees dat die repeater functie dus wel alleen met identieke AP's werkt.
Oplossing: nog een AP kopen en een aparte router (evt met ingebouwde switch).
Zeg even hoelaat je dat ding het raam uitsmijt, dan kan ik em ff opvangen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 24-08-2003 02:21 ]

Verwijderd

toevallig heb ik hetzelfde probleem en heb ff sitecom gebeld om te vragen wat nu de beste oplossing is :)

Volgens sitecom kun je de AP niet laten fungeren als repeater... enige oplossing volgens sitecom is om de AP aan te sluiten via bekabeling :(

Mooi k*t dus :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:29 ]

Verwijderd

Repeating is een onderdeel van de 802.11 standaard welke open is voor de interpretatie van de fabrikant.
Alleen identieke AP's kunnen dus met elkaar als repeater werken wanneer die functionaliteit aanwezig is. De WL-018 is geen repeater, de WL-013 wel.

Alleen twee WL-013's kunnen dus met elkaar in repeater mode functioneren
Pagina: 1