Toon posts:

Compac Armada 1500 upgraden Hoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mag ik even??

Ik heb een Compac Armada 1500, deze wil ik wat oppoetsen.

Geheugen verhogen en de harde schijf is erg klein nu lees ik her en der dat hier een grotere harde schijf in kan en op de site van compac lees ik dat dit weer niet kan dat 4.3 gig het maximum is.

Nu zou ik er graag een routeplanner op willen zetten maar deze is alleen al 4.3 gig.

Gaarne uitgebreid advies wat ik kan doen, behalve een andere laptop aanschaffen of er andere software opzetten.

En dan nog een vraagje hoe zit het met die rompacs van de compac site want ik zou niet weten welke geschikt is voor de armada 1500.

Alvast bedankt

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 21:45
Wat zijn de specs ?

Welkom op GoT trouwens ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Weezer-DC op 24-08-2003 01:01 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je vermeld je volledige modelnaam niet dus ik kan niet nagaan wat er allemaal in zit...

Memory is upgradebaar tot max. 160MB
Harddrive is upgradebaar, tot hoeveel weet ik niet... tot 80 moet kunnen denk ik. Wat er in Compaq's formaat beschikbaar is weet ik niet.

Kijk eens op de Compaq/HP site, het staat er allemaal.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 21:45
Aetje schreef op 24 August 2003 @ 01:23:
Je vermeld je volledige modelnaam niet dus ik kan niet nagaan wat er allemaal in zit...

Memory is upgradebaar tot max. 160MB
Harddrive is upgradebaar, tot hoeveel weet ik niet... tot 80 moet kunnen denk ik. Wat er in Compaq's formaat beschikbaar is weet ik niet.

Kijk eens op de Compaq/HP site, het staat er allemaal.
Denk 8 of 32 gb als max.
Let wel op met die compay laptops,
schijnen nog weleens kritieke gegevens op de hdd te staan.
Soms zelfs de bios |:(

Als het 160 MB max is, dan is het waarschijnlijk gewon sdram, 144 pins.
Dat kost geen ruk meer, zie tweakers geheugen shop bv :)

Verwijderd

de armada 1500 serie kan maximaal naar 80mb dit is opgebouwd uit 16 onboard en 64mb edo so-dimm dit geheugen is echter wel zeldzaam, de had kan tot 8,4gb uitgebreid worden dit zijn echter geen compaq parts omdat compaq deze laptops met max4,3 uitgeleverd heeft een geen upgrade opties op de markt gebracht omdat de pII armada 1700 toen ook al op de markt was.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

helemaal waar echter de hdd's kunnen technisch gezien tot 8,4gb deze heeft compaq echter nooit geleverd voor deze serie laptops.
Pagina: 1