Ik heb hier bovenin mijn PC een casefan met tempsensor zitten. Helaas werkt dit niet echt naar behoren (het is er niet warm en toch maakt ie veel herrie). Ik wil nu dat ding op 5V zetten. Zal dit veel uitmaken? Of zal het HEEL erg veel gaan uitmaken (dat de fan dus niet op gang zal komen)?
Zet 'm liever op 7 volt 
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
nee hoor , bij mij nie , mijn amd 1000@1224 nu wordt gekoeld door een 60mm globalwin koeler ( wbk38 ) op 5v stressed 56 maar zzzzzeeeeeeeerrrrrrr stil !!
7v lijkt me een betere optie inderdaad, de meeste fans willen niet starten op 5v, blijven draaien is ook problematisch.. 7v werkt meestal prima..
IP Rocks
Verwijderd
Ik wil ook casefans op 5 volt. 7 volt is nog steeds te veel herrie.
Ik heb hier een 80 mm sunon en dat ding start gewoon op 3 volt.
Ik heb hier een 80 mm sunon en dat ding start gewoon op 3 volt.
je kan ook een sunon nemen met minder watt. ik heb bij display laatst 2 sunons gekocht en toen ik thuis kwam was de ene 1,2 en de andere 2W.. Die van 2 Watt maakte aanzienlijk meer herrie (en had ook meer flow dus)
Verwijderd
makkelijk, Papst is eigenlijk zowat het merk dat je moet nemen als je fans @ 5 volt wilt laten draaien... Alle papst fans die ik heb (8412NGL, 8412NG en nog een 60mm gevalletje) doen het prima @ 5 volt. Ookal staat er in de specs dat het minimum voltage 8 volt is...Op vrijdag 09 november 2001 23:57 schreef HlpDsK het volgende:
Start een Papst 12 volt 120 mm ding op 5 volt? Gemiddeld?
Maar eigenlijk kun je wel beter gewoon een 120mm fan met een lager wattage nemen. Daarvan zijn de bladen namelijk net iets anders gedraait als bij de modellen die op hogere toerentallen draaien. Als je dus zo'n fan op 5 volt laat draaien is het ontwerp van de vinnen niet helemaal optimaal voor die snelheid. Dus gewoon de fan met het laagste wattage nemen bijvoorbeeld en die op 12 volt laten draaien. Die is dan tenminste ook voor die snelheid bedoelt.
En een .3 ampere fan @ 5 volt is echt niet stiller dan een .12 ampere fan @ 12 volt zoals veel mensen vaak denken. In tegenstelling juist doordat de vorm van de bladen niet helemaal optimaal is.
de meeste fans draaien prima op 5V als ze een maal draaien, maar vaak moet je ze eerst aanzwengelen, in dat geval je misschien een soort kickstarter bouwen die voor 1 seconde ofzo 12V geeft...
Lambertus...
Lambertus...
Pagina: 1