overclocking (again)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik ben bezig mijn celly 500 over te klokken. 75 mhz FSB werkt zeer stabiel nu een week (beetje koelprut en een fannetje die een paar centimeter boven m'n heatsink aan het draaien is..)
maar hogen krijg ik hem voor geen ene meter! 83 mhz en ook 10 mhz willen niet. Hij start niet eens op.
Komt dit omdat de processor het gewoon niet aan kan, of is er iets anders wat ik fout doe?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:06

bloody

0.000 KB!!

welke draairichting heeft de koeler. blaast ie naar de cpu toe af er van af?. het beste is geloof in ervan af. dus dan zuigt ie (niet "sucks" ;))

nope

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Het is heel goed mogelijk dat ie niet verder kan. De c500 is niet zo'n goede 'overklocker'.

Probeer er eens een kamer-fan op te richten.. dan en dan nog een proberen.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
als jij het warm hebt dan laat je de ventilator toch ook niet van je af blazen?
of heb ik het nou mis

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Smokey, ik heb het jou al uitgelegd, maar nu nog voor de rest:

Wat jij zegt klinkt inderdaad logisch, maar de lucht die weggebalzen word MOET ergens vandaan komen. En dat is dus tussen de koelribben. Er welke lucht zit daar? Precies.. de warme lucht. Die word dus weggeblazen. Daarvoor in de plaats komt de koele lucht die rond de CPU hangt. Het voordeel is vooral dat je nu de warme lucht makkelijker kan afvoeren omdat het 1 luchtstroom is.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb ook een celly 500. Op 75 Mhz wil ie prima (563), maar 83 wil ie bij mij ook niet... Vindt de harde schijf niet leuk, dan start ie bij windows niet goed op en kan bestanden niet vinden. Kan ik dit verhelpen???

Verwijderd

Euh...de verkoelende werking van een ventilator op mensen komt omdat wij transpireren: het vocht dat de warmte bevat verdampt in de lucht die langs je stroomt, en niet omdat je koelere lucht aangevoerd krijgt.
Aangezien een koelelement zelden transpireert, moet je zorgen dat de warme luchtin de koelribben afgevoerd wordt, en vervangen door koelere lucht. Om dit te bereiken maakt het theoretisch gezien niet veel uit of dat ding blaast of zuigt. Meestal staan ze op zuigen; de warme lucht wordt dan loodrecht van de CPU weggeblazen, en da's absoluut niet verkeerd.

In mijn systeempje (C366@550) maakt het geen sodemieter uit of het ding blaast of zuigt.

• Nessuno
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

kan je vertellen dat als je goed koeld dat je wel degelijk veder komt heb 2 celly's 400
op 601 mhz draaien

6x100 fsb 2.3v 2 alpha coolers 2 case fans boven in 120 cm fan aan de voorkant die naar binnen blaast
(kant heb big tower heb drie van die af dek plaatjes weg gehaald ) en aan de achter kant een p1 fand die ook lucht naar buiten blaast

heb wel ff moeten klooien voor dat het werkte
ik weet dat win 98 geen 2 processors
ondersteund het is aleen voor de fun om te kijken hoe ver ik hem krijg >:) heb trouwens screen shots weet alleen niet hoe ik deze kan plaatsen wil ze wel mailen naar mensen die intressen hebben greetz prodigy

Na rose e cient spin

• php
  • Niet online

php

Screenshots plaats je door ze als jpg te bewaren, dan te uploaden (met ftp programma) naar internet (je homepageruimte bij je provider, of zo'n gratis homepage geval). Dan in een posting het volgende invullen:
[ img ]http://www.provider.nl/~inlognaam/plaatje.jpg[ /img ]
de spaties eruit laten, dus absoluut geen spaties gebruiken.
Als je geen homepageruimte hebt, kan iemand anders meestal wel even de plaatjes op internet gooien. Ik kanhet helaas niet, ik heb op het moment alleen internet via het bedrijf, en de firewall laat geen ftp upload toe :(

Wat voor moederbord heb je? BP6?

De C-400 is een stuk beter overclockbaar dan de 500.
Wat heb je er voor moeten doen om ze op 600 te krijgen?

Succes, Herman

• Nessuno
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

gewoon goed coolen en de juiste settings

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/aloggi/celeron.jpg

omdat het dus niet lukt probeer ik het zo maar >>> http://people.a2000.nl/aloggi/celeron.jpg

Na rose e cient spin

Pagina: 1