mn mamaplank doet een beetje raar.
k had al een reboot issue, maar dat is de minste van mn problemen.
dit kan ook wel worden opgelost door een bios flash, maar k zit ff zonder een flop.
het eigenlijke probleem is dat ik met 2 hdds niets meer kan doen.
bij de start van winxp begint windows te klagen dat volume information van drive G niet klopt. en mn systeem blijft freezen. ik kan mss 3cm met mn muis bewegen voor hij opniew freezed.
Dan heb ik na 5 reboots drive G proberen te formateren.
try #1: de format blijft al een kwartier hangen op 2 blokjes (via deze computer, g, formateren) heb moeten rebooten, cancelen hielp niet, sluiten ook niet.
try #2: format via de cmd, blijft hangen op 69%. opniew opgestart voor alle veiligheid.
try #3: via systeembeheer, computerbeheer, opslag. partitie verwijdert, en geformateert als dynamisch NTFS. wonderwel werkt het
weer opniew opgestart, en dan begonnen met het sorteren van data, en kopieren naar hdd G.
alle data komt van hdd D, en zijn verschillende GB gaande vn pics tot programmas.
na een 18 GB te hebben gekopieert, begin ik aan een niewe copy actie, en weer een spontane reboot.
windows geeft dozijne meldingen van het herstelt zijn van een zware fout, na 20 min! ben ik nog steeds rapporten aan t versturen, en heb ik van ellende windows afgesloten.
volgende keer in windows en ik open hdd G reboot hij weer.
bij dit moederbord zie je tijdens post je voltages, en ze verschillen dan ook niet heel veel van het normale: 12V is 11.87, 5V is 5.05, 3.33V is 3.29.
in MBM krijg ik echter heel andere waarden. de -12V lijn heeft zelfs ietv van +7V
Ik heb een superflower 520W voeding in mn systeem steken, dus deze voltages van mbm kloppen niet.
De D hdd geeft ook problemen. als ik een paar keer in een map ben gegaan, en dan naar een andere kan hij nog volgen, maar doe dit een 5 tal keren, en hij reboot weer zonder reden.
Mn proc is overgeclocked, naar een fsb van 142. Dit terug brengennaar 133 helpt niet.
RAM is 1 lat 512MB DDR400 Apacer (samsung)
aan een andere controller had ook geen nut, probleem blijft hetzelfde.
hdd D = maxtor diamondmax plus 9 120GB
hdd G= IBM 40 GB 7200RPM
nu heb ik een niewe install van windows geprobeert, en hij blijft hangen, geeft me altijd een stopfout. ALTIJD de geheugendump.
de windows install gebeurt op een seagate barracuda 5 60GB
systeem specs:
epox 8kra2+
athlon XP 2400+ (tbred b)
samsung 512MB DDR400
seagate barracuda5 60GB
dvd rom
maxtor diamondmax plus 9 (probleem hdd)
dvd/cdrw combo
ibm 40GB 7200 RPM (raid kanaal0)
ibm 40GB 7200 RPM (raid kanaal1) (probleem hdd)
radeon 9700pro
soundblaster 1024 player
realtek 10/100Mb nic
hauppage winTV go tv kaart
onbord lan (realtek chipset)
4 usb poorten, bracket zijn er nog eens 2 poorten
2 firewire poorten
onbord sata: disabled
onbord sound: diabled
onbord gameprot: disalbed
volgens bios zijn de voltages normaal
memtest86 niet gedaan, maar t ram steekt er al bijna 4 maanden in, en nog nooit een probleem mee gehad
k had al een reboot issue, maar dat is de minste van mn problemen.
dit kan ook wel worden opgelost door een bios flash, maar k zit ff zonder een flop.
het eigenlijke probleem is dat ik met 2 hdds niets meer kan doen.
bij de start van winxp begint windows te klagen dat volume information van drive G niet klopt. en mn systeem blijft freezen. ik kan mss 3cm met mn muis bewegen voor hij opniew freezed.
Dan heb ik na 5 reboots drive G proberen te formateren.
try #1: de format blijft al een kwartier hangen op 2 blokjes (via deze computer, g, formateren) heb moeten rebooten, cancelen hielp niet, sluiten ook niet.
try #2: format via de cmd, blijft hangen op 69%. opniew opgestart voor alle veiligheid.
try #3: via systeembeheer, computerbeheer, opslag. partitie verwijdert, en geformateert als dynamisch NTFS. wonderwel werkt het
weer opniew opgestart, en dan begonnen met het sorteren van data, en kopieren naar hdd G.
alle data komt van hdd D, en zijn verschillende GB gaande vn pics tot programmas.
na een 18 GB te hebben gekopieert, begin ik aan een niewe copy actie, en weer een spontane reboot.
windows geeft dozijne meldingen van het herstelt zijn van een zware fout, na 20 min! ben ik nog steeds rapporten aan t versturen, en heb ik van ellende windows afgesloten.
volgende keer in windows en ik open hdd G reboot hij weer.
bij dit moederbord zie je tijdens post je voltages, en ze verschillen dan ook niet heel veel van het normale: 12V is 11.87, 5V is 5.05, 3.33V is 3.29.
in MBM krijg ik echter heel andere waarden. de -12V lijn heeft zelfs ietv van +7V
Ik heb een superflower 520W voeding in mn systeem steken, dus deze voltages van mbm kloppen niet.
De D hdd geeft ook problemen. als ik een paar keer in een map ben gegaan, en dan naar een andere kan hij nog volgen, maar doe dit een 5 tal keren, en hij reboot weer zonder reden.
Mn proc is overgeclocked, naar een fsb van 142. Dit terug brengennaar 133 helpt niet.
RAM is 1 lat 512MB DDR400 Apacer (samsung)
aan een andere controller had ook geen nut, probleem blijft hetzelfde.
hdd D = maxtor diamondmax plus 9 120GB
hdd G= IBM 40 GB 7200RPM
nu heb ik een niewe install van windows geprobeert, en hij blijft hangen, geeft me altijd een stopfout. ALTIJD de geheugendump.
de windows install gebeurt op een seagate barracuda 5 60GB
systeem specs:
epox 8kra2+
athlon XP 2400+ (tbred b)
samsung 512MB DDR400
seagate barracuda5 60GB
dvd rom
maxtor diamondmax plus 9 (probleem hdd)
dvd/cdrw combo
ibm 40GB 7200 RPM (raid kanaal0)
ibm 40GB 7200 RPM (raid kanaal1) (probleem hdd)
radeon 9700pro
soundblaster 1024 player
realtek 10/100Mb nic
hauppage winTV go tv kaart
onbord lan (realtek chipset)
4 usb poorten, bracket zijn er nog eens 2 poorten
2 firewire poorten
onbord sata: disabled
onbord sound: diabled
onbord gameprot: disalbed
volgens bios zijn de voltages normaal
memtest86 niet gedaan, maar t ram steekt er al bijna 4 maanden in, en nog nooit een probleem mee gehad
regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional