Toon posts:

Eigenwijs toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:

Ik heb onlangs een Logitech cordless desktop deluxe optical aangeschaft maar na enige tijd ontdekte ik dat mijn apostroph en mijn accentgrav (naast de 1) toetsen niets deden. Ik heb toen een logitech-met-staart geprobeerd; zelfde probleem. Nu heb ik een Microsoft toetsenbord en is het probleem nog steeds daar.

Enige kenmerken:
- Ik kan geen apostophs maken maar met de quick-key is office werkt het wel (ctrl-alt-apostroph). De toetsen reageren dus wel.
- De helpdesk van Logitech vertelde mij dat mijn taalinstellingen verkeerd waren, maar op mijn reactie dat deze US-international waren, antwoorde de help-desker; oh, dan weet ik het ook niet meer
- Zo-nu-en-dan typt mijn toetsenbord rogue-apostrophes; de tekens die ik niet kan maken, duiken op de vreemdste plekken, ongevraagd op in mijn te`xt (<-zie hier, een voorbeeld)
- Ik heb alle drivers ge-update
- Ik weet inmiddels dat het niet aan de hardware (=toetsenbord) ligt; dit heb ik extensief getest... 8)7

Het probleem is nog steeds daar...

Wie weet en wie helpt...?

p.s. Ik gebruik WinXPpro met alle updates
p.p.s. Dit topic staat hier (volgens mij) goed, het zal hoogstwaarschijnlijk een software probleem blijken te zijn .... (hoop ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 23:13 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 21:33
US-international betekend dat je [é, ë, è, enz...] makkelijker kan typen. wil je alleen apostroph moet je ' + spatie doen.

wil je niet telkens een spatie moet je je taalinstellingen op US zetten.
beetje domme helpdesker... want hij had op zich wel gelijk

* OnTracK vind US-international veel handiger, ik typ mét nadruk

[ Voor 29% gewijzigd door OnTracK op 23-08-2003 22:58 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Die spatie-truc (dead key, als ik het wel `heb) is bekend maar op die manier leestekens maken lukt dus niet (foutje in de post, was niet volledig). Het maken van de leestekens is ook niet het grootste probleem, de rogue`-leestekens (daar heb je er weer een) stoort mij mateloos; je moet alles eerst nalezen...

Ook heb ik ps2 en usb al geprobeerd; zelfde resultaat. Het ligt dus oo niet aan een evt defecte ps2-poort

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 08:23 ]