[Win2k/DOS] fat32 ntfs, maar dan anders :)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Situatieschets:
PC van me pa. Is al 5 jaar win98. Werd beetje traag, want nooit geformateerd. Moest maar win2k opkomen.
Oude situatie: win98 op c: backup op d: en e: (d+e is een schijf, met partities). Alles in fat32

c-schijf geformateerd als ntfs voor win2k. Alles werkt. Kan alleen de d-schijf nu niet benaderen (herkent hem alleen als d: (partities dus niet).

Wat denk je dan: Juist: zoeken op GoT en gij zult vinden.

Dus \me doet convert d: /fs:ntfs

En dat werkt niet: Het type bestandssysteem is RAW.

Er staan vrij belangrijke bestanden op die d-schijf. En aangezien mijn pa geen zin heeft om op cdrom te backuppen zoek ik nu een oplossing.

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

En als je een bootflop maakt (win98) en darmee opstart? Wellicht is je d (en e) schijf dan wel te benaderen?

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Dat is een vrij goed id :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Hij krijgt wel zin als ie niet anders kan...

No production networks were harmed during this posting

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
paella schreef op 23 augustus 2003 @ 23:12:
Hij krijgt wel zin als ie niet anders kan...
Nu wel ja, heb hem 100 keer gezegd dat ik mot backuppen. Dus eerlijk gezegd: boeie als het niet lukt :)

Maar ik zou me best doen :)

Iig heeft ie geleerd om wel te backuppen in het vervolg.

Ga iig nu ff met win98 bootflop spelen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien 2k best goed kan omgaan met standaard FAT32, lijkt het me stug dat je er wel goed bij kan onder DOS. En dan komt de FAQ van pas: Verloren gegane data terug halen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
F_J_K schreef op 24 August 2003 @ 00:39:
Aangezien 2k best goed kan omgaan met standaard FAT32, lijkt het me stug dat je er wel goed bij kan onder DOS. En dan komt de FAQ van pas: Verloren gegane data terug halen :Y)
Dit zijn zeg maar niet de verhalen die me pa wil lezen :P

maarja, had ie maar moeten backuppen :P

Zijn allemaal word/exel docs, plus een zooitje files van davicash. Had makkelijk op 1 cdr-tje gepast. Morgen nog ff proberen en anders maar die schijf ook formateren

Heeft iemand nog een idee hoe die schijf zou fucked is geraakt ?

[pissed off edit]
kutouders,
zit verdomme hun pc te fixen, mot ik kappen omdat ze last hebben van het toetsenbord,
en dat allemaal omdat zij te lui waren om een backup te maken met de brander die ze van mij gekregen hebben (omdat dat zo handig is) , grrrrrrrr
[/pissed off edit]

[ Voor 18% gewijzigd door mr_fragle op 24-08-2003 00:53 . Reden: afreageren, jah begrepen :D ]

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik heb het een keer bij een vriend van mij gezien. Op de pc van zn ouders stond win ME, op zijn eigen pc win XP. Hij wilde win 2000 op de pc van zn ouders zetten, maar eerst moesten nog alle files gebackupt worden. Hij haalt hardeschijf uit die pc, stopt hem in zn eigen: win xp herkent de schijf wel, maar zegt bestandssysteem RAW. Hij zet de schijf terug in pc van zn ouders, en alles was weer goed.

maw misschien kan je al je data weer benaderen als je er weer win 98 opzet. Dan daarmee alles burnen, dan win 2000 erop en schijf formatten.

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Dat is waarschijnljik de beste optie. Maar ook een optie die te veel tijd kost. Ik denk toch maar dat ik opzoek ga naar een win98 pc.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als alles toch op een cdtje past, doe dat dan gewoon ff. Is er iig toch een backup en je kunt dan rommelen wat je wilt...

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Frankie02 schreef op 24 August 2003 @ 10:44:
Als alles toch op een cdtje past, doe dat dan gewoon ff. Is er iig toch een backup en je kunt dan rommelen wat je wilt...
Dat had me pa moeten doen jah. Hij wist zeker dat ie al gebackupped had. Maar dat viel dus ff tegen :)

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Inmiddels kan ik met opstartdisc van win98 op die schijf komen. Tevens is het dus mogelijk om bestanden op flop te zetten en vervolgens in win2000/xp te lezen.

Het grote nadeel is alleen dat natuulijk alle bestandsnamen verneukt zijn. Zijn daar nog simpele truukjes voor ofzo, die ik niet ken?

En er moet vrij veel mb geback-upped worden. Er moet ongeveer 400mb aan .docs en .xls van die fat32 schijf af en het liefst met de originele bestandsnamen. Wie heeft een idee hoe dat het makkelijkst kan :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

:? de harddisk even in een andere PC hangen als slave?

Maar goed. Ddit valt imho echt onder basiskennis. Gewoon even goed nadenken en je zal zelf wel een manier vinden om die bestanden te kunnen backuppen, zo moeilijk is dat niet ;)

Succes :)

[ Voor 65% gewijzigd door Han op 24-08-2003 15:05 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.