C&C generals: direct connect achter een router

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matthijsvommen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09-2020
Hallo,

ik het volgende probleem met Command & Conqueror: Generals.
Ik wil met een aantal vrienden dit spel spelen via internet, maar hun doen dat via direct connect. Iemand host het spel en een ander klikt op 'direct connect' en vuld het ip adres in en ze beginnen met spelen, maar bij mij gaat dat niet want als ik dat ip-adres in voer en klik op connect krijg ik de melding "Connection timed out."

zelf vermoed ik dat het komt omdat achter een router zit omdat ik nog iemand ken die hetzelfde probleem heeft en die zit ook achter een router.

ik heb op de technical support van ea gekeken, en heb gedaan wat hun aanbevolen.
nl: in options.ini "FireWallOveride = xxxx" toevoegen en dan een port nummer tussen de 1024 en de 65500 invullen, en die forwarden naar de desbetreffende computer op de router (ik heb voor 1030 gekozen). daarnaast heb ik ook de ports die hun aangeven voor online spelen van het spel laten forwarden naar mijn pc. bij de ingame options heb ik de "delay time" functie uitgezet en heb ook netjes op "refresh NAT" geklikt zoals de tech support zei.

ik heb het spel ge-update naar versie 1.6 (net als de mensen waarmee ik wil spelen)

ik heb me ook rot gezocht naar topics die hetzelfde probleem omschreven, maar mocht niet baten.

kan iemand mij opweg helpen please?

• Fidai
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik weet niet precies hoe je jouw probleem kan oplossen maar je kan het wel op een andere manier proberen: Je kan een VPN opzetten met een windows 2000/2003 server en iedereen daar op in laten loggen, dan speel je over een virtueel prive netwerk, dat werkt iig.

• Matthijsvommen
de router is officieel van me broer, en het was al heel wat dat ik hem zover kreeg om die poortjes te forwarden. zal hem nooit zover krijgen om een vpn dinges op te zetten.

• Matthijsvommen
is het misschien verstandiger om dit probleem onder het netwerken te plaatsen?

Verwijderd

gebruik gewoon tijdens het gamen de dmz-host functie van de router... dan sta je compleet buiten de firewall en zal dus geen problemen mogen geven.

/me gebruikt ook altijd de dmz-host voor generals :)

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 15:51:
gebruik gewoon tijdens het gamen de dmz-host functie van de router... dan sta je compleet buiten de firewall en zal dus geen problemen mogen geven.

/me gebruikt ook altijd de dmz-host voor generals :)
Wat je nou zegt moet inderdaad werken maar ik kwam dan met het volgende probleem als ik een spel wou hoste, ik zie dat er iemand bij komt maar die krijgt tijdens zijn verbinding naar mij een time out :? En dat is wederzijds ook zo:?.

En ik heb alle porten ook nog open gezet in me router. :?

En zelf kan ik wel online game maar/dus niet hoste :(

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Matthijsvommen
:(ik krijg dan ruzie krijg met me broer (hij sponsored zo'n beetje het hele netwerk hier :))

is er echt geen manier om het op de 'normale' manier te doen?

Verwijderd

je moet ervoor zorgen dat de "client" (je tegenstander) via vpn inbelt op jouw LAN , hij/zij krijgt dan een ip toegewezen op jouw lokale netwerk.. via dat ip moet je vervolgens met direct connect gaan werken.

Tenminste.. zo doe ik het altijd en werkt perfect :)

• Matthijsvommen
dus ik moet hem zover krijgen dat ie op mijn router inbeld via vpn.... dus moet ik op de router instellen dat ie vpn dingetjes moet doen enzo als ik het goed begrijp?

• Matthijsvommen
toch ?

Verwijderd

Nee... jij moet een VPN opzetten en hem daarmee laten connecten.
Pagina: 1