OS/2 warp 4 installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 16:31

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Topicstarter
Ik heb een p100 machine met 24mb ram, een 1.2gb WD schijf, 540mb Maxtor schijf en een plextor plexwriter 32*8*4*. Als ik OS/2 vanaf de maxtor harde schijf probeer te installeren krijg ik na het laden van disk 2 de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Model = fc
submodel = 1
non Abios machine
bus architecture = |1|
disk type = |0|
\os2image_001
Response File Interface is not being used

Open file error

An error occured when system installation tried to open a file

Ik weet dat OS/2 een oud besturingssysteem maar het leek me leuk dit weer eens te proberen. Ik heb op het computing.net forum gezocht maar daar stond dat de schijven niet goed herkend werden door het bios, terwijl ik met de command line interface gewoon de schijven en de plexwriter kan aanspreken.
Iemand een idee?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die p100 mag het probleem niet zijn, draai hier ook al jaren op een p100/32mb/1.2gb wd schijfje een hele fijne OS2 installatie (ibm pcprive - aptiva 2168/142 uit 1996)

hoe is je master/slave configuratie van die schijven? heb je de beschikking over de fysieke diskettes of installatiecd van Warp? het zou kunnen zijn dat hij installatie vanaf een harddisk niet leuk vindt.

Verwijderd

komt mogelijk door udma, probeer dat eens uit te zetten in de bios.

Heb je overigens de nieuwste install disks gedownload van ibm.com, ik weet zo snel niet waar ze staan, maar even googlewacken en je hebt ze zo.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Topicstarter
Master/slave config:
Western digital 1.2gb -> primary master
Maxtor 540 mb met Os/2 files erop -> primary slave
Plexwriter->secondary master

Ik heb de beschikking over de originele cd en daarvan is de map /os2image naar de maxtor gekopieerd. Op de 1e diskette (dus niet de install-disk) heb ik in het bestand config.sys de regel "set sourcepath=d:\" toegevoegd. in de root van d: staat het bestand os2se20.src met daarin de de verwijzing naar \os2image

Volgens mij hebben de schijven geen UDMA maar PIO en kan het antieke soyo bord niet eens UDMA aan. maar ik zal toch ff de geupdate installdisks proberen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op 23 augustus 2003 @ 21:52:
Master/slave config:
Western digital 1.2gb -> primary master
Maxtor 540 mb met Os/2 files erop -> primary slave
Plexwriter->secondary master

Ik heb de beschikking over de originele cd en daarvan is de map /os2image naar de maxtor gekopieerd. Op de 1e diskette (dus niet de install-disk) heb ik in het bestand config.sys de regel "set sourcepath=d:\" toegevoegd. in de root van d: staat het bestand os2se20.src met daarin de de verwijzing naar \os2image

Volgens mij hebben de schijven geen UDMA maar PIO en kan het antieke soyo bord niet eens UDMA aan. maar ik zal toch ff de geupdate installdisks proberen.
en als je een install-poging vanaf cd doet? gaat dat wel goed? desnoods met een gewone cd-drive ipv die plextor?

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Topicstarter
Ik heb het al geprobeerd met een officieel ondersteunde Acer 525e 2x cdrom drive maar die gaf hetzelfde probleem. Bovendien had deze problemen met het lezen van de CD. Ik heb wel nog een HP CDwriter 8100i liggen. deze zal ik ook eens proberen.

owjah, en het programma RMVIEW.EXE dat op de tweede diskette staat kan alle harde schijven vinden als fixed disk en kan deze ook lezen. de plexwriter wordt ook gevonden als een CDROM-drive.

op http://members.fortunecity.com/molito staan goede installatietips, daar ga ik eens rondneuzen.

[ Voor 39% gewijzigd door mentalmadnizz op 25-08-2003 14:03 ]

Pagina: 1