Toon posts:

[XP] Sapphire Radeon 9700Pro doet niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie ook [rml][ XP] Sapphire Radeon 9700Pro Power Cable[/rml]

Volgen mijn mening was deze topic nog niet afgesloten omdat de Power Connector op mijn Radeon er zo uit ziet dat de floppy drive connector vrij simpel op beide manieren aan te sluiten is. Er zitten nl. alleen 4 pennentjes en geen onderlipje om te voorkomen dat je de Power Cable verkeerd aansluit. Maar goed, we proberen het weer met deze topic. Na wat gepruts door de connector van de floppy even te gebruiken op mijn Radeon de boel maar opgestart omdat zonder op het beeldscherm komt te staan dat de Power Cable niet is aangesloten. Goed, tijdens het opstarten (na 2 sec.) begint mijn moederboard hevig te piepen (korte biepjes achter elkaar) en ik heb totaal geen beeld. Zeker dat mijn connector goed zit zoals eerder opgemerkt met de holle kant van de connector naar beneden. Maar, niets ..... . Enig idee?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe weet je zo zeker dat de connector goed zit als er alleen 4 pinnetjes zijn? Kijk eens bij het boekje van je kaart wat ze daarover zeggen. En de beep-codes staan in het boekje van je mobo en anders op de site van de fabrikant van het moederbord beschreven. Dan weet je iig waarom de boel begint te piepen.

Als de kaart dan alsnog geen beeld geeft kan je em in een ander epc testen, wnat de kaart kan ook altijd nog simpelweg niet werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hi, in het boekje staat hier niets over in. Alleen via het forum kreeg ik te horen dat de holle zijde van de connector naar de binnenzijde van de kaart moet. Maar volgens mij had er een Power Cable bij de kaart moeten zitten. Het mobo is een Intel van een Dell GX270 systeem, hier heb ik geen gegevens van. Belangrijk is hoe de Power Cable aangesloten moet worden(rood/zwart/zwart/geel van de kabel en of geel of rood moet aan de bovenzijde van de kaart). Iemand een foto of zo van de kaart met Power Cable. Overigens lijkt het erop dat de vandaag gekochte nieuwe kaart bij Memo tijdens de dumpdag niet nieuw was, er zaten al kleine stofdeeltjes op de cooler. Als ie kapot is weer naar Mycom terug zeker?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 21:15:
Overigens lijkt het erop dat de vandaag gekochte nieuwe kaart bij Memo tijdens de dumpdag niet nieuw was, er zaten al kleine stofdeeltjes op de cooler. Als ie kapot is weer naar Mycom terug zeker?
Deze kaart heb ik ook gekocht bij Memo voor 199 euro. Was je toevallig degene die de laatste had? Onze doos was al geopend geweest, maar alles zag er verder als nieuw uit. Hij werkt ook prima. Het stekkertje moet er op met rood naar je toe.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik had inderdaad diegene die de laatste had! Jij was dus die jongen die voor me zat en net ff goed had opgelet met de prijs die ze aangeplakt hadden. Ja, kaartje was ook niet goed en miste het kabeltje die ik maar even gekocht had. Maar hij werkte ook niet goed, als ie ietsje warmer werd kreeg ik direct allerlei blokjes en streepjes om mijn beeld. Ik heb hem maandag direct weer naar Memo repartie terug gestuurd. Ben benieuwd, dus bij jou werkt ie wel goed?