Toon posts:

Mach II prob - pc slaat steeds af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb vandaag mn Mach II ontvangen maar er zijn wat problemen mee...

Alles verbonden zoals het hoort, daarna prom aangezet via power knop op pc...
Prom slaat aan, slaat vervolgens af in 2 stappen (bij 33° iets stiller en bij ongeveer 35° sloeg hij volledig af)

Dan telde hij 120 sec af om weer te starten (staat allemaal op LCD)
maar ondertussen blijft de pc nog steeds af...

Na paar keer de powerknop in te drukken zie ik melding 'Boot loading...Waiting'
Ik keek toen naar kop van de micro freezer en zag dat deze wat vochtig was, dus probeerde ik prom uit te schakelen (wat niet lukte) dus haalde ik stekker uit de voeding van prom....

Na alles nagekeken te hebben en wat sealstring aangebracht te hebben probeer ik opnieuw, en nadat ik de kabel trug in de voeding stak spron de prom terug aan en sindsdien blijft de LCD het bericht geven

'Boot Loading
Waiting'

De pc zelf blijft echter uitstaan...

De leds achteraan branden allemaal terwijl de groene knippert...

Hoe kan ik de pc opgestart krijgen?
(het gele kabeltje hangt reeds aan de PW ON aan mobo)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
probeer systeem en prom eens met 2 verschillende voedingen te booten , dus ieder een eigen psu , werkt hier ook stukken beter

tis maar een hind ;)

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik denk dat je een sterkere voeding moet proberen. Ik heb zoiets ook gehad met mijn Vapochill. ;)

Of probeer eens wat Bioblade zegt.

Verwijderd

Topicstarter
prom heeft toch eigen voeding?
en mijne is TSP 550W

Verwijderd

Topicstarter
OK, heb wat zitten prutsen met de molex van prom naar voeding pc...
Als ik die uit elkaar trek, dan zie ik ff de fans draaien (iets wat sinds installatie nog nooit gebeurt is, zelf niet met power on en zo...)
Als ik ff contact maak, start het mobo op, maar sluit onmiddelijk weer af, start dan weer op,...

De Diagnostic led flikkert echt als een kerstboom (op EP-8rda3+)
Hetzelfde met de keyboard leds en de led fans, die flikkeren dus ipv continu licht af te geven...

Hoe kan dit nu???
Ik begrijp er nog minder van :p

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:13
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 22:39:
OK, heb wat zitten prutsen met de molex van prom naar voeding pc...
Als ik die uit elkaar trek, dan zie ik ff de fans draaien (iets wat sinds installatie nog nooit gebeurt is, zelf niet met power on en zo...)
Als ik ff contact maak, start het mobo op, maar sluit onmiddelijk weer af, start dan weer op,...

De Diagnostic led flikkert echt als een kerstboom (op EP-8rda3+)
Hetzelfde met de keyboard leds en de led fans, die flikkeren dus ipv continu licht af te geven...

Hoe kan dit nu???
Ik begrijp er nog minder van :p
probeer voor de gein is hetzelfde met een andere voeding ;)
mijn gok is dat het of je voeding is of je mobo (met meer kans dat het je voeding is)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
ik bedoel de 12 waarmee je de prom stroom geeft die op een aparte voeding >:)

Verwijderd

Topicstarter
allemaal gedaan reeds, niks dat werkt

denk dat het probleem ligt bij de:
Boot loading
Waiting

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 23:29 ]

Verwijderd

daarom dat je ook de chipcool moet flashen

http://users.pandora.be/JCviggen/CHIPCOOL.ste is de file die je nodig hebt.
Als de PC direct afslaat bij het booten denk ik dat je slecht CPU contact hebt, waardoor de overhittingsbeveiliging de boel uitzet. CMOS clearen (om zeker niet overklokt te zijn) kan helpen bij matig contact, maar bij echt geen of slecht contact met de CPU kom je zeker niet verder. De boot loader staat in de directory waar je het chip con prog installeert.

in het kort

- contact met CPU verbeteren (of desnoods even een luchtkoeler er op zetten maar wel prom normaal aansluiten
- chip control flashen

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Serial killer...heb jij die van oc-shop vandaag gehad....want ik zit ook al een paar maanden op mijne te wachten. :(
Maar de hele tijd vage antwoorden :? ..en alles is al betaald. :'(

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb deze 2de hands gekocht omdat ik de wachttijd bij ocshop wat lang vond :'(

JC, bedankt voor de file trouwens :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
contact met cpu is normaal in orde, denk dat pc gewoon niet start omdat chipcool nog geflashed moet worden ofzo...
zal dan maar luchtkoeler installen op mobo

Verwijderd

Topicstarter
heb ff bios kabel van mobo 'getrokken' en er terug opgestopt, nu krijg ik message op LCd:
'Boot loading
Loading 0x000 OK'

Verwijderd

de prom heeft geen enkel effect op de rest van de PC buiten dan de CPU cooling.... als de PC niet wil booten of constant reboot ligt dat zeker niet aan de prom maar aan een ander prob ergens.... die boodschap van boot loaden wil idd wel eens veranderen, maar gaat weg als je de boel flasht :)

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 00:14:
nee, ik heb deze van JCviggen gekocht omdat ik de wachttijd bij ocshop wat lang vond :'(

JC, bedankt voor de file trouwens :)
Okay dan weet ik genoeg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JVLK op 24-08-2003 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
strange prob met luchtkoeling nu ook :p
als ik PSU op on zet, draaien fans ff (wat normaal is, gebeurt hier altijd)
maar als ik op power knop druk gebeurt er helemaal niks...
my guess is dat het mobo contact maakt met de tray ofzo waardoor iets mis is met de stroomverdeling...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ook niet dus...
pc wil dus niet meer starten precies

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 00:50:
strange prob met luchtkoeling nu ook :p
als ik PSU op on zet, draaien fans ff (wat normaal is, gebeurt hier altijd)
maar als ik op power knop druk gebeurt er helemaal niks...
my guess is dat het mobo contact maakt met de tray ofzo waardoor iets mis is met de stroomverdeling...
Ik heb net een 8rda3+ aan de kant gegooit met dezelfde verschijnselen.
Knipperende leds en voor de rest niets ,eerst al een voeding gemold ermee (2transfo's voledig weggesmolten in een geweldige vlam)
Na een nieuwe voeding gehaald te hebben nog eens geprobeerd en het knipperen van de leds is gedaan maar blijven van bij het aanschakelen op FF staan en na een seconde kan je de south bridge al niet meer aanraken van de hitte(is na een halve seconde al gloedheet)
Ik denk dat ik hier het 8rda3+ gemold heb met de tempsensor in de cpu soket te beschadigen met de isolatie om extreme waterkoeling te monteren.
Dit is namelijk zo een klein plastieken latje waar de sensor inzit maar deze breekt natuurlijk na een paar keer buigen.en nadien is het eigelijk nooit meer goed gekomen. :(
Ik ga dus nooit meer een bord kopen waar dat systeem van tempsensor is toegepast als ik weet dat ik het ga gebruiken met een waterchiller en isoleren noodzakelijk is ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

serialkiller, als je iets toe wil voegen, zou je dan de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken? 2 of 3 posts van dezelfde persoon onder elkaar staat een beetje slordig ;). FF titelfix gedaan ter verduidelijking :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
oki :) soz voor dat

ff verduidelijking van het probleem:

Pc zit nu dus trug op luchtkoeling, als ik PSU aanschakel gaan fans en zo aan (wat altijd gebeurt hier) maar als ik de powerknop van pc indruk gebeurt er niks, mar dan helemaal niks.
Dit is ook zo met het mobo uit de case zonder dat deze contact maakt met andere geleidende onderdelen...

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 20:42
Heb je em nou onderhand geflashed ? En heb je de verbinding met je cpu nagekeken ? Heb je ook al een keer de prom op een apartje voeding gehad (niet op je voeding van mobo,cpu,hd's etcetc)?

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
zal hem nu flashen, had gelukkig nog 8rda3+ met cpu en koeling liggen, denk dat mijne dood is :(

jup, heb al op aparte voeding gehangen...

• Smollys
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 01:37:
oki :) soz voor dat

ff verduidelijking van het probleem:

Pc zit nu dus trug op luchtkoeling, als ik PSU aanschakel gaan fans en zo aan (wat altijd gebeurt hier) maar als ik de powerknop van pc indruk gebeurt er niks, mar dan helemaal niks.
Dit is ook zo met het mobo uit de case zonder dat deze contact maakt met andere geleidende onderdelen...
Mobo is dus dood voorlopig ,maar doe het bovenstuk van ce cpu soket er eens af en probeer dan het onderste deel van de soket eens uit te blazen met luchtdruk of een electronica cleaner ?
Ik had met dit mobo van de beginne af last met condensvorming binnen in de soket,dit begon al bij -6 a -10 °C met dat mobo.
Enkel wat silikonevet vanboven op de soket smeren bleek niet effectief te zijn.
Ik moest wel degelijk de soket opennen en droogblazen eer het terug starte .
Enkel de soket opennen en voledig volproppen met silikonevet tot het er in grote mate onderaan tusenuitspoot bleek dit mobo draaiende te houden met -16°C watertemperatuur.
Ik weet niet waarom ,maar dit mobo heeft me veel isolatie elende gegeven ,elke keer leek het gewoon dood te zijn maar kwam terug tot leven als het terug voledig proper en gedroogd was ;)

Verwijderd

Topicstarter
edit: prob solved met usb connectie

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 02:24 ]

• Smollys
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 02:17:
alsof dat nog niet genoeg was heb ik last van dit probleem :
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=17580

hoe kan ik nu firmware updaten zonder dat er usb connectie is???
Ik ken heel het prometeia systeem niet,maar ik zou denken eerst het evap blok er af en luchtkoeling er op en zorgen dat je pc terug start (of is dit ondertussen al geklaard?) en dan firmware updaten met de prom draaiende.

Na ja, ik moet een prom nog voor de eerste keer in het echt zien ,dus is maar een gokje hoor :+

Verwijderd

Topicstarter
nachtje of meer laten drogen zou volstaan het te reanimeren dus? :)

edit-> idd zo heb ik firmware kunnen updaten na wat problemen (kon firmware niet updaten want prometeia device was not found....)

Nu enkel nog zorgen dat mobo en cpu morgen terug werken...
hopelijk volstaat een droogbeurt

Mobo is zeker niet dood want de fans en zo draaien (ook NB cooler die op mobo aangesloten is) als ik PSU aan zet.

Mss is proc kapot, hoop van niet, want dit was toch een van mn hoogst clockende 2500+ op lucht :'(

PS. JC: nu is de evap zelf ook warm ipv ijskoud, die condensatie kwam doordat het evap head ijskoud was, uiteraard in contact kwam met lucht en zo voor watervorming zorgde, die uiteindelijk rond de socket terechtkwam ;(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 02:52 ]

• Smollys
Nachtje drogen waarschijnlijk niet ,Als het echt is wat ik ervaarde met vocht in de soket komt dat er niet zo snel uit door gewoon te laten drogen ,dat moet je echt wel forceren om het snel te laten gebeuren.Heb hier wel een keer of 3 dat bord moeten reanimeren eer ik doorhad hoe dat condensprob aan te pakken ;)
Als je geen goed contakt hebt gehad zou je cpu natuurlijk ook kapot kunnen zijn ,maar dat kan je enkel testen door er een andere in te prikken waarschijnlijk ,of natuurlijk die cpu in een ander bord te proberen.
Mobo op een warme plaats leggen en er een fan op richten zou je morgen meer kunnen vertellen ,maar wip het bovenste schuifgedeelte van die soket er effe af ,dan droogt het wel wat sneller moest Condens daar ook het probleem zijn .

Verwijderd

CPU zal niet kapot zijn, waarsch mobo dat wat problemen heeft. De prom zelf werkt nu dus perfect, enkel de rest nog? :)

een dood mobo daar draaien de fans en zo meestal nog wel van hoor, enkel geen POST meer

edit : gebruik ook maar zeker genoeg sealstring, is in het begin altijd een beetje lastig om alles luchtdicht te krijgen als je weinig ervaring hebt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
sealstring heb ik veel van gebruikt, en alles was luchtdicht :) (voor zo ver ik weet :p)
er was dan ook enkel zichtbare condensatie op de evap zelf omdat die niet opwarmde...
Door firmware te flashen is dit gelukkig opgelost

• Smollys
Had je je soket ,bedoel waar de cpu pinnen inzitten wel gevuld met een of ander isolatievet of heb je die cpu er droog ingezet?
Ik blijf namelijk herhalen dat ik dit (beetje vet boven op de soket alleen dus) een keer of 4 met dat mobo geprobeerd heb en viel telkens uit door condens binnen in de soket tot ik ze voledig volgepropt had.
Het mobo kreeg ik thelkens maar terug aan de gang na het voledig met electronica cleaner afspuiten van de soket binnenin en nadien een droogbeurd.
Niets anders bleek het mobo terug tot leven te wekken.
Als de prom er even volle bak op heeft staan koelen zonder dat je cpu in gang heeft geweest en dus geen warmte heeft geproduseerd denk ik dat de lucht die nog in je luchtdichte verdamper zat voledig is gecondenseerd op de pinnen van de processor en daar dus is blijven zitten.
Ik kan er ook naast zijn hoor ,maar de gelijkenis van je probs zijn toevallig echt identiek aan die ik het al een paar keer heb gehad met dat bordje.

Verwijderd

Topicstarter
wel, de proc heeft het overleefd zie ik net, mobo zal prolly nog wat langer moeten herstellen of is helemaal dood :'(

ed: alles installed, kabel van prom naar mobo en van prom naar case power ON...
Als prom start, gaat deze naar -33°, dan staat op lcd running, maar pc gaat niet aan :'( Dan naar -45° ofzo terwijl staat power off...

Hoe kan ik nu pc aankrijgen?
Iemand die tips ofzo heeft?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 17:07 ]

Pagina: 1