Toon posts:

internetdelen ipaq en laptop via wifi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

sinds kort ben ik in het bezit van een Compaq Ipaq 5450 met ingebouwd Wifi. Ook in mijn laptop heb ik een Wifi-adapter (Toshiba).

Mijn laptop maakt verbinding met internet via een Linksys router (utp). Nu zou ik graag deze internetverbinding delen met de Ipaq. Zodat ik met de Ipaq mijn mail draadloos kan ophalen, draadloos kan internetten etc. Ik heb dus geen Wireless Accesspoint of Wireless Router.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik de laptop als een soort van accesspoint draaiend heb (via ad-hoc), de verbinding wordt aangegeven als uitstekend. Echter, ik kan met de Ipaq nog niet op internet. Ook kan ik geen bestanden delen in verkenner.

Weet iemand misschien wat ik moet doen om de boel aan de gang te krijgen? Een link naar een website met info is ook welkom. Al heb ik zelf nog geen site met info kunnen vinden.

Op mijn Ipaq draait ppc2002 en op mijn laptop windows xp pro.

Alvast bedankt!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
PNS -> GT

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb een 3970 met bluetooth, ik internet via bluetooth op mijn pda, via m'n pc.
Ik heb nog nooit met wifi gewerkt, bij bluetooth is het zo dat als je kunt activesyncen via bluetooth, je ook kunt internetten. Activesync zorgt namelijk voor de inetverbinding. Als je het dus voor elkaar krijgt om via je wifi verbinding te syncen met je pc moet het ook lukken om te internetten.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

De meest eenvoudige manier lijkt mij het bridgen van je netwerkverbindingen op je laptop.
Ga naar Network Connections ... Selecteer (evt met Ctrl) de twee verbindingen (WLAN + LAN) gebruik je rechtermuisknop op een van deze twee verbindingen en selecteer "bridge".

Bear in mind dat je wellicht nog IP's moet toewijzen aan je WLAN clients. Deze zullen zonder IP geen data kunnen versturen, ook al is de verbinding uitstekend.

You can't have everything. Where would you put it?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53
Ik heb zo snel het antwoord hier niet voor je,maar voor PPC related vragen kan je toch echt het beste ff iemand op pocketpc-club.nl vragen (Nee ik heb daar niets mee te maken, heb er alleen goede ervaringen mee..)

PS: dat van tweakerbee zou weleens kunnen gaan werken.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

En op je ipaq alles instellen, en als gateway het ip van je laptop ingeven. Ik zou je btw toch aan raden even 80€ te investeren in een w-router, heb je ook een betrouwbaardere verbinding.

Gregor van Egdom Krekr

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 07:46
Kr3Kr schreef op 25 August 2003 @ 14:33:
En op je ipaq alles instellen, en als gateway het ip van je laptop ingeven. Ik zou je btw toch aan raden even 80€ te investeren in een w-router, heb je ook een betrouwbaardere verbinding.
En hoef de laptop niet aan als je wil inetten op de ipaq :)

Zoals al gezegd, op de laptop de 2 verbindingen bridgen
Pagina: 1