Toon posts:

[win2k] CistronMaxx+ICS+wegvallende verbinding na 10 secs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[win2k] CistronMaxx+ICS+wegvallende verbinding na 10 secs -
Het topic legt t probleem duidelijk uit denk ik.

Ik heb de FAQs gelzen en me rot gezocht maar dit is t probleem:

Ik heb dus een p233 + 64 mb ram al servertje staan. OS=Win2k pro
2 NICs erin.
NIC 1 naar Cistron
NIC 2 met crosscable naar switch naar 3 WerkStation's.

Cistron deelt een ip uit. Ik zie even activiteit op de server pc
Ik check via ipconfig de status: okay de adressen staan goed.
Op mn WS kan ik internetten voor pak m beet 1/2 minuut.
Daarna verbinding down. Probeer ik op mn server netwerkproperties op te roepe: duurt eeuwig.
Probeer ik ipconfig opdracht te geven: duurt eeuwig voordat ik respons krijg.
Ik ben hier al ZO lang mee bezig... heb al wat verschillende netwerkkaarten gebruikt. (nu gebruik ik 2x 10/100 3com 3c905c's)

Soms na het renewen/releasen van adres op cistron NIC gaat mn NIC op disable?!

IEMAND een idee plz :(

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
heren en dames.... heeft echt niemand ENIG idee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 18:36:
heren en dames.... heeft echt niemand ENIG idee?
De schopregel op dit forum is 24 uur, gelieve je topic voor die tijd dan ook niet omhoog te schoppen.
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Zet eerst eens je interne netwerkkaart op disable. Daarna stop je de inernet verbinding in je internetNIC. Kijk welk ip adres je krijgt. en zet daarna datzelfde ip adres vast in je internetNIC. Als je daarna je "intra"net NIC enabled en de verbinding gaat down moet je even in de hoe share ik internet faq gaan pluizen.
post anders even de settings van alle 2 je NICS (ipconfig /all) als ze ENABLED zijn.

Verwijderd

Waarom heb je een crosscable naar een switch lopen???

Unplug/disable je interne netwerkkaart, probeer dan of je gewoon op je server normaal kan internetten enz.
Gaat dit niet goed dan zou ik eerst zorgen dat dit wel goed werk, gaat 't wel goed zou ik toch inderdaad zoals Kabouterplop zegt je ICS checken en ook je interne NIC zelf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 20:01:
[win2k] CistronMaxx+ICS+wegvallende verbinding na 10 secs -
Het topic legt t probleem duidelijk uit denk ik.

Ik heb de FAQs gelzen en me rot gezocht maar dit is t probleem:

Ik heb dus een p233 + 64 mb ram al servertje staan. OS=Win2k pro
2 NICs erin.
NIC 1 naar Cistron
NIC 2 met crosscable naar switch naar 3 WerkStation's.

Cistron deelt een ip uit. Ik zie even activiteit op de server pc
Ik check via ipconfig de status: okay de adressen staan goed.
Op mn WS kan ik internetten voor pak m beet 1/2 minuut.
Daarna verbinding down. Probeer ik op mn server netwerkproperties op te roepe: duurt eeuwig.
Probeer ik ipconfig opdracht te geven: duurt eeuwig voordat ik respons krijg.
Ik ben hier al ZO lang mee bezig... heb al wat verschillende netwerkkaarten gebruikt. (nu gebruik ik 2x 10/100 3com 3c905c's)

Soms na het renewen/releasen van adres op cistron NIC gaat mn NIC op disable?!

IEMAND een idee plz :(
Volgens mij lijkt het er op dat er iets verkeerd gaat in tcp-ip stack daar je server je niet eens vlot kan vertellen dat hij een of geen ip adress heeft, probeer eens tcp/ip te verwijderen en opnieuw te installeren zou ik zeggen, gebruik je een firewall, kan ook lastig zijn, zet deze gewoon eens even uit tot je geen problemen meer hebt.

Verwijderd

Topicstarter
het hele zakie heeft 15seconden gewerkt: inclusief mn ICS etc. ip settings staan goed -denkik-

Na die 10 seconden lijkt de server->cistron verbinding weer dood en krijgtie ook geen binnenkomende packets meer.
Geef ik dan een ipconfig opdracht: NONE - het duurt uren voordat ik response krijg.
Geef ik die opdracht tijdens die kwart minuut dat t werkt: in 1x response op een ipconfig opdracht.

VAAGHEID! iemand die verder hier ervaring mee heeft?

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Jazeker heb ik hier ervaring mee! Je hebt een bridging modem! doe de crosscable in je internetconnectie van je modem naar je internet NIC! Wedden dat het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
plop!

thanks. en dan moet ik van mn server naar mn switch een straight cable gebruiken??

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op 27 augustus 2003 @ 15:13:
Jazeker heb ik hier ervaring mee! Je hebt een bridging modem! doe de crosscable in je internetconnectie van je modem naar je internet NIC! Wedden dat het werkt!
Okay, ik zit een kabel te knippe: 1 kant van mn 25 meter lange kabel van adsl modem naar server heb ik effe gewijzigd zodat de kabel crossed is.

resultaat:
GEEN link als ik m in een WILLEKEURIGE netwerkkaart steekvan mn server (of werkstation)
Heb een FLUKE meegenomen om de kabel door te meten. Gewoon link natuurlijk. En activiteit. Ook activiteit op mn adsl modem.
Ram ik die kabel in mn switch. LINK!
In mn server dus totaal geen activiteit OF zelfs maar LINK.

Kan IEMAND hier iets zinnigs over zeggen???? PLease?!

nog een keer de setup:

Bridged adsl modem (cistron) --> cat5 kabel (crossed????) --> server win2k pro met
2 nics erin.
Crossed kabel komt in NIC1 binnen. (hier kreeg in geen link)
NIC2 --> crossed kabel naar switch waar weer de werkstations op moete hangen dan met straight kabeltjes.

Wat doe ik verkeerd.... kwor er beetje moe van :(

Verwijderd

Het doel van je huidige setup is me niet helemaal duidelijk. Waarom hang je de switch niet direct aan het cistron-modem, en vervolgens alle pc's (ongeacht hun rol als ws/server) aan de switch. Maakt het veel eenvoudiger lijkt me. In elk geval heb je dan geen ics meer nodig.

Ik zou als 1e uitsluiten dat het in je adsl-verbinding/danwel modem zit, door 1 pc aan te sluiten op de modem, en kijken of die conn. stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:04:
Het doel van je huidige setup is me niet helemaal duidelijk. Waarom hang je de switch niet direct aan het cistron-modem, en vervolgens alle pc's (ongeacht hun rol als ws/server) aan de switch. Maakt het veel eenvoudiger lijkt me. In elk geval heb je dan geen ics meer nodig.

Ik zou als 1e uitsluiten dat het in je adsl-verbinding/danwel modem zit, door 1 pc aan te sluiten op de modem, en kijken of die conn. stabiel is.
Ik ga werken met bandwidth controller! Vandaar deze setup.
De adsl verbinding werkt perfect btw met een straight cable direct in een werkstation.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

In ieder geval moet je inderdaad een cross cable vanuit modem naar internet NIC gebruiken. en straight naar switch (ik heb het precies zo: MAXX..modem---> ISA---> LAN(mailservers, domaincontrollers, PC's)
Ik heb hetzelfde gehad: straight cable geeft link, maar je kan niets!
Maar als je geen link krijgt op je internet nic zou je bijna zeggen dat ie dood is.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Het kan trouwens wel even duren voordat je een ip adres krijgt. En W2k gaat niet zo goed als je denkt met ipconfig /release en renew om. Bel anders even de helpdesk. kost niets(behalve je telefoontikken dan) en helpen je goed! misschien heb je namelijk geen bridging modem. Dan heb je een straight cable nodig...

Verwijderd

Topicstarter
ik kon m instellen: als router, of als bridged modem. Heb m ingesteld als bridged... maar ik heb altijd gewerkt met straight cable in mn werkstation.
Enkel in mn server werktut niet goed... 10 seconden verbinding: daarna knalt ie eruit.

Check mn eerste posting maar.. :/

Verwijderd

Topicstarter
dan maar reinstall OS :(

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Oh ja Belangrijk!!
Als je ISA gebruikt moet je ICS uitzetten!!
Pagina: 1