Toon posts:

Internal USB headers Intel D875PBZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik niet genoeg heb aan de USB poorten aan de achterkant van het mobo dacht ik gebruik te maken van de twee interne USB headers. Nu ben ik dus op zoek naar zo'n kabeltje waarmee je die poorten naar een PCI slot kunt verlengen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/usbkabel.jpg

Het kabeltje hierboven wat ik nog van m'n oude MSI K7T Turbo heb liggen voldoet helaas niet aangezien de pin layout anders is. De juiste pin layout moet zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/usbschema.gif

Nu is het al moeilijk genoeg om zo'n connector te vinden, laat staan nog eens met beslist die pin layout. Maar misschien zijn er mensen die een idee hebben waar je zoiets kunt kopen? Op de site van Intel en in de pricewatch heb ik in elk geval niks kunnen vinden :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is de meest voorkomende layout van USB.
ik weet iig dat de Asus panels deze layout hebben, de usb dingen die gigabyte meelevert zijn hetzelfde als deze en ook ECS en Aopen hebben deze layout.

Het is overigens zeer makkelijk als de kabel de juiste kleurtjes heeft.
power = rood
data+ = groen
data- = wit
ground = zwart

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dit is idd nogal standaard, en groothandel ecl heeft kabeltjes van gigabyte in hun assortiment met deze layout.

voor winkels die ecl producten kunnen bestellen: http://www.eqp.nl/www/index.htm

(in principe kan iedere zaak er kopen natuurlijk)

oh ja en bij ecl kosten die dingen 5,7 euro ex. btw dus laat je geen poot uitrukken.

wat wel dubieus is btw: ik bestelde er laatst 2 bij ecl. toen kreeg ik 1 gele (de layout die je moet hebben) en 1 oranje die een hele vage layout had. je moet een gele hebben dus als je er eentje van gigabyte koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 23-08-2003 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dit helpt me al een stuk verder :)
De functies van de verschillende kleuren draadjes had ik zelf ook al uitgevogeld en ik zat er over te denken om ze zelf om te wisselen. Er zitten bij mijn kabeltje alleen twee zwarte draadjes (glimmend en dof). De layout is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
     rood *  * dof zwart
      wit *  * gl. zwart
    groen *  * groen
gl. zwart *  * wit
dof zwart *  * rood

Ik vermoed dat het glimmende zwarte draadje de ground is, en het doffe zwarte draadje 'not connected'. Zo kan er namelijk niks kapot gaan als iets via dit kabeltje
aangesloten wordt op bovenstaande USB header. De +5V komt immers op het rode of doffe zwarte draadje uit. De data- op data- of ground. De data+ komt altijd goed uit, en de rest doet er niet toe aangezien het toch ground of 'not connected' is.

Vraag ik me alleen nog af waarom ze dat doffe zwarte draadje niet gewoon weggelaten hebben :? Of klopt mijn redenatie niet en heeft het toch nog een functie?

Mocht ik hier niet wat meer zekerheid over krijgen dan koop ik gewoon een nieuwe bracket. En gok ik er gewoon maar op dat ik een standaard layout krijg :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:45 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Je kunt ze meestal gewoon lostrekken en dan naar eigen inzicht verbinding. Heb ik ook gedaan en dat werkte prima. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1