[2000/XP] Incompatible Partitions volgens Setup

Pagina: 1
Acties:

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:54
Ik heb sinds een paar weken een nieuw systeem, nou had ik hier in eerste instantie gewoon weer Windows 2000 opgezet, zoals ik eigenlijk vrijwel altijd gehad heb voor de afgelopen jaren. Nou wilde ik alleen eens even XP gaan proberen, omdat ik een HT P4 heb, en dus eens wilde kijken of iets uitmaakte qua performance enz.

Maargoed, even to the point, ik bootte dus de Setup, en toen ik bij de partition manager kwam, ging ik op de partitie staan waar dus al win2k op stond, en drukte ik op enter. Daar begint het euvel dus. Windows beweert dat mijn partitie niet compatible is met XP, dus ik ram weer op enter om terug bij de manager te komen.
Ditmaal verwijder ik de partitie, en maak ik een nieuwe aan, om vervolgens weer te zien te krijgen dat hij niet compatible is. Ik heb ook al geprobeerd om een kleinere partitie te maken, dit mocht ook niet baten.

Daarnaast heb ik het geprobeerd MET en ZONDER de Intel S-ATA driver te laden mbv de F6 optie.
Ik heb 2 versies van XP (NL en EN) geprobeerd, en ook Win2k SP2.

Ik heb dus al een keer Windows 2000 geinstalleerd op dit systeem, en zodoende snap ik niet waarom ik dit probleem nu heb.
In de MSKB heb ik niets nuttigs kunnen vinden, en ook hier op GoT een search gedaan zonder resultaat.

Bios instellingen staan naar mijn weten gewoon goed, de Intel S-ATA Controller staat op Enhanced mode, wat dus betekent dat hij de s-ata schijf als IDE3 Master toekent.
Verder is de setup van IDE alsvolgt

IDE1 Master: Western Digital Caviar 120GB 8MB ATA100
IDE1 Slave: Maxtor D740X 80GB 2MB ATA100

IDE2 Master: LiteOn 24x10x40x CDRW
IDE2 Slave: LiteOn 16x48x DVD-ROM

IDE3 Master: Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 8MB S-ATA
IDE4 Master: -

Specs van het systeem
Abit IC7
Intel Pentium 4 2.6Ghz / 800Mhz FSB
4x 256MB Kingston HyperX PC3200 CL222
Asus V8420 GeForce 4 Ti 4200 128MB DDR

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 8MB S-ATA
Western Digital Caviar 120GB 8MB ATA100
Maxtor D740X 80GB 2MB ATA100

LiteOn 24x10x40x
LiteOn 16x48x dvd-rom

[ Voor 3% gewijzigd door Sartsj op 23-08-2003 19:23 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:28
Tsja, zal toch wel wat met die s-ata-controller (drivers) te maken hebben...

• Sartsj
bedankt voor de ongelooflijk nuttige reply.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Sartsj op 23-08-2003 19:37 ]

Verwijderd

Er moet wat meer verteld worden dan "Niet compatible met..."

En alhoewel nutteloos heeft zetje01 waarschijnlijk gelijk.

Heb je al geprobeerd SATA uit te zetten in je BIOS en dan proberen te installen? Als dat werkt kun je altijd onder win proberen de boel aan de gang te krijgen.

• Sartsj
Ik dacht er net ineens aan dat ik de vorige keer windows 2000 niet met s-ata op Enhanced mode geinstalleerd heb, maar dat ik hem pas daarna op Enhanced had gezet.

Zodoende heb ik em nu op Combined Mode gezet voor de duur van de installatie, zodat de bios S-ATA als IDE1 Master/Slave beschouwd, en dan blijkt het dus wel te werken..

In ieder geval weer wa geleerd :p

[ Voor 13% gewijzigd door Sartsj op 23-08-2003 20:09 ]

• dulghar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-01 20:29
hoop dat iemand dit leest...

Maar heb dus bijna hetzelfde probleem.
Ik heb naar aanleiding van dit topic al de instellingen van m'n BIOS bekeken, maar kon niets raars vinden.

Bij mij geeft setup dus ook de melding dat de schijf niet compatible is.
Terwijl ik WinXP al eens eerder heb geïnstalleerd op deze schijf. Het enige verschil is, dat ik nu een XP setup heb met SP2, de vorige was met SP1.

Met de SP1 setup ging het dus prima, maar nu ineens niet meer. Heb ook geen nieuwere drivers kunnen vinden op de website.

Het gaat om een GIGABYTE K8NNXP Moederbord.

Kent iemand dit probleem?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel of geen flop? Misschien eens kijken of er een nieuwere bios is?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dulghar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-01 20:29
sanfranjake schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:42:
Heb je wel of geen flop? Misschien eens kijken of er een nieuwere bios is?
Heb er een nieuwere bios op gezet, met als resultaat dat het systeem na een minuut bleef hangen. Gelukkig had ik een backup gemaakt van de oude bios en deze weer terug gezet. Nu kom ik tenminste weer in de setup, alleen heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Probeer het nu nog anders te doen. Was van versie F12 naar F15 gegaan. Zie net dat er ook een F13 is. Probeer deze wel even, kijken wat die doet.
Pagina: 1