Toon posts:

Raid UDMA settings steeds automatisch omlaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een raid systeempie met 2 x 120 gb westerndigital 8 mb op een digitus 0680 . Het is een heel goedkoop raid kaartje. Goedkoper kon ik niet vinde :P. De performence van dit ding ben ik niet zo super te vreden mee. Slechts 90 Mb/s. Dus als iemand een veel betere voor me weet. graag.

Evengoed het probleem: Ik heb dus 3 hdtjes in mijn computer. 1 maxtor waar windows opstaat en dit raid systeempje dus. Mijn raid systeem zet zichzelf steeds automatisch terug op udma 3 of 4 . (alleen de hd die op het primaire kanaal zit) Terwijl hij standaard moet staan op udma 5. DE secundaire staat ook altijd op udma 5. Kan iemand mij hier mee helpen? Ik heb het in meerdere computers gehad dit probleem, had ze eerst allebij op slave staan. Nu staan ze allebij op master maar hetzelfde probleem.

Het probleem is zo serieus dat ik maar 80 mb/s krijg als ie op udma 4 staat. en zelfs 60 a 70 als ie naar udma 3 gaat.

Het gebeurt ook om de haverklap. De ene keer wel goed. Dan weer niet. DAn weer wel. Zucht iemand?

silicon image sil 0680 is dat raid kaartje. misschien wat duidelijker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 18:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 18:51:
De performence van dit ding ben ik niet zo super te vreden mee. Slechts 90 Mb/s. Dus als iemand een veel betere voor me weet. graag.
Dat is juist een hele nette score! Een single WD120JB/WD120BB haalt zo rond de 45MB/s. In jouw config is de performance dus mooi verdubbeld :) Zie ook de RAID0 scores topic voor vergelijkingsmateriaal (topic is via de FAQ van dit subforum te vinden B) )[rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml]
..blabla UDMA probleem blabla..
Heb je al diverse drivers/BIOS'jes voor de controller geprobeerd? Wat zegt WesternDigital Data LifeGuard over de DMA instellingen van de schijven? (kun je downloaden bij www.wdc.com >> support >> downloads) Check verder ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak" voor meer tips/suggesties :) (tip: let vooral op jumpersettings .. WD schijven hebben twéé mogelijke instellingen voor Master: mét of zónder slave)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 23-08-2003 20:55 ]