Toon posts:

Windows 2000 Server snmp lekt geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 Server hier thuis staan.

Het is min of meer een test server met een printer eraan en wat bestanden die worden gedeelt. Eerst had de server het ip adres 10.0.3.1 maar ik heb alhoewel ik weet dat het wordt afgeraden het ipadres omgezet naar 192.168.0.1. Ik heb de dns verbouwd naar de nieuwe instellingen en de jetdirect omgezet naar het ip 192.168.0.11. Ook heb ik dhcp opnieuw geconfigureeerd.

Alles leek goed te zijn gegaan. Totdat ik erachter kwam dat de snmp service enorme hoeveelheden geheugen lekt. Dan praat ik over meer als 128 mb in een week. Een herstart van de service en het het geheugen gebruik staat weer op een paar kilobyte. Na een week is het echter weer meer als 128 mb.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de jetdirect naar het oude ip 10.0.3.17 op poort 61000 naar buiten wil. Ik heb de instellingen nogmaals nagekeken maar de jetdirect met de hp 2200 is gewoon goed geconfigureerd. En printen gaat prima.

Op de server stond SP 2 en in de chancelog van sp 3 heb ik gelezen dat er een fix in zit voor een lekende snmp service. Ik heb toen sp 4 geinstalleerd maar het probleem blijft zich voor doen. Het enige dat helpt is de snmp service stoppen.

Op zich is dat geen probleem, het systeem werkt prima zonder snmp.

Maar ik zou toch graag weten wat hier mis is. Is er iemand die dit probleem herkend en een oplossing weet?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Klinkt als iets waarvoor je ff aan de bel moet trekken bij Microsoft. Knowledge base al geprobeerd?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al geprobeerd. Daar kwam ik bij SP 3 uit. Maar het probleem blijft bestaan. Weet iemand waar ik dat bij microsoft moet melden.

Ik gebruik vrij veel open source software en daar weet ik altijd waar ik bugs moet rapporteren.

Ik heb ook nog een ander probleem gevonden. Na de laatste service pack voor Internet explorer 6 kan ik in Outlook 2000 de button Outlook Vandaag niet meer gebruiken en de instellingen wijzigen.