[WIN2k DNS] Staat mijn AD-domein ergens in een andere map?

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Vraag:

Ik ben via notepad mijn wildcard dns aan het activeren :*)

Bij de normale aangemaakte domeinen is dit allemaal goed gegaan _/-\o_ maar mijn lokaalintranet.nl domein die geintegreerd is in AD kan ik niet terug vinden in de map C:\WINNT\System32\DNS

Weet iemand waar hij wel staat?

P.S.

Ik heb de server versie draaien op me SERVER 8)7

Verwijderd

Tijdens het doorlopen van de AD wizard kan je aangeven waar je je DNS zones opslaat.

Blijkbaar heb jij AD integrated aangegeven.

Op zich geen probleem; even de DNS console openen, op lokaalintranet.nl gaan staan, en de opslagplek veranderen.

• WiNlUx
Nou ik kan geen opslag plek veranderen. Ik kan wel aangeven of ik em PRIMAIR of SECUNDAIR moet maken. welke van de 2?

Verwijderd

Hmmm, ik kan een vinkje vinden dat zegt "Store in Active Directory", maar mijn DNS is W2k3, waar zit jij achter?

Dat vind ik onderaan't venster waar je die change van primairy, secondary, etc kunt vinden.

Edit:

ik bekijk em ff op mijn 2k DNS, standard primairy, denk ik dan, hij zegt er notabene zelf bij dat'ie em dan als text file opslaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 19:06 ]

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 19:03:
Hmmm, ik kan een vinkje vinden dat zegt "Store in Active Directory", maar mijn DNS is W2k3, waar zit jij achter?

Dat vind ik onderaan't venster waar je die change van primairy, secondary, etc kunt vinden.

Edit:

ik bekijk em ff op mijn 2k DNS, standard primairy, denk ik dan, hij zegt er notabene zelf bij dat'ie em dan als text file opslaat.
Ik use 2k server.

Is trouwens het gebruik van 2k3 beter en goed beheerbaarder dan 2k en meer functies?

//edit:

Heb Primair gedaan en gaat nu netjes in de map C:\WINNT\System32\DNS :)

[ Voor 10% gewijzigd door WiNlUx op 23-08-2003 19:12 . Reden: Ja gewoon weer dan he ]

Verwijderd

Is trouwens het gebruik van 2k3 beter en goed beheerbaarder dan 2k en meer functies?
Niet echt. Tuurlijk wel een hoop nieuw spul, maar voor basic netwerk zooi, t'bekende, alles ziet er wat meer gelikter uit, zoals dat vinkje, wat jou probleem instant op had kunnen lossen.

Nu moest je wat meer moeite doen.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 19:18:
[...]

Niet echt. Tuurlijk wel een hoop nieuw spul, maar voor basic netwerk zooi, t'bekende, alles ziet er wat meer gelikter uit, zoals dat vinkje, wat jou probleem instant op had kunnen lossen.

Nu moest je wat meer moeite doen.
Aha zo dus. Hij ken misschien wel dicht huh?
Pagina: 1