Wat draait er dan op 12v ~ ???
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
een astabiele multivibrator + vermogenstrap achtig iets.
Maar als je geen elektrotechnische kennis hebt is dit denk ik niet zo makkelijk om zelf te maken. Misschien dat er kant en klare oplossing te koop zijn, al heb ik ze nog nooit gezien
Maar als je geen elektrotechnische kennis hebt is dit denk ik niet zo makkelijk om zelf te maken. Misschien dat er kant en klare oplossing te koop zijn, al heb ik ze nog nooit gezien
Makkelijker is het om een trafo'tje te pakken dat 220V~ -> 12V~ doet. Gelijkstroom naar wisselstroom omzetten is vaak moeilijk, zeker bij grote vermogens.
[Edit] Zoek je een oude UPS met dode accu's, die heeft een dergelijk schema in zich.
[Edit] Zoek je een oude UPS met dode accu's, die heeft een dergelijk schema in zich.
[ Voor 25% gewijzigd door Aetje op 23-08-2003 18:34 ]
Forget your fears...
...and want to know more...
En nog veel meer zut die je niet nodig hebt...Aetje schreef op 23 August 2003 @ 18:33:
Makkelijker is het om een trafo'tje te pakken dat 220V~ -> 12V~ doet. Gelijkstroom naar wisselstroom omzetten is vaak moeilijk, zeker bij grote vermogens.
Waarvoor moet het dienen ?
En moet die 50Hz precies zijn ? zo ja kom je zeker met een kristal oscillator aan't werken die je naar beneden deeld tot 50 Hz
Ok , het probleem is dat ik een i-trigue speakersetje eens wou inbouwen in een auto. 1 belangrijk ding vergeten zie ik nu , namelijk dat een autobatterij wel 12V geeft , maar gelijkstroom. En de adaptor van dit setje levert 13.5 ~ aan de speakers. Dus in feite zou ik nu een manier moeten vinden uit mijn wagen ergens 12.5-13.5 wisselstroom te geven aan dit setje. Oerdom van mij natuurlijk maar ik D8 dat die i trigue op gelijkspanning werkte.
Verwijderd
Voor wat voor apparaat is het? De meeste apparaten ~V apparaten kunnen gewoon op =V aangesloten worden zonder omschakelingen. Indien voor de I trigue aansluiten op autobatterij ? - probeer het eens?
In [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's.[/rml] staan veel ervaringen met het gebruik van je accu als voeding en omzetting van spanningen.
Volgens mij kun je het beste eerst je oude topic afmaken en daar verder gaan: I trigue aansluiten op autobatterij ?
In [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's.[/rml] staan veel ervaringen met het gebruik van je accu als voeding en omzetting van spanningen.
Volgens mij kun je het beste eerst je oude topic afmaken en daar verder gaan: I trigue aansluiten op autobatterij ?
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 19:24 ]
Dus waarom kon dat niet in je andere topic gewoon? Post die vragen gewoon in dat topic....-GF-Annihilator schreef op 23 August 2003 @ 18:48:
Ok , het probleem is dat ik een i-trigue speakersetje eens wou inbouwen in een auto. 1 belangrijk ding vergeten zie ik nu
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()