Toon posts:

Nederlands modem in Polen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de vakantie geprobeerd een in Nederland gekocht intern modem, in Polen in een pc in te bouwen. INstallatie ging helemaal goed (Windows 98), geen foutmeldingen. Bij het inbellen naar de provider aldaar gaat het ook nog goed maar het modem krijgt geen response van de provider. Hij blijft dus hangen in het scherm om het nummer te kiezen. Vervolgens krijg ik foutmelding 629.
Iemand een idee wat hoe ik dit op kan lossen? Ik zat te denken dat het modem niet op automatisch beantwoorden staat. Dit zou ik op kunnen lossen door in Hyperterminal 'ATA0=1' in te voeren...

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Heeft het misschien te maken met pulse/ tone instelling? Heb ik nl. gehad met een modem in Estland :)

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gecheckt. Als ik hem op de andere zet, krijg ik het geluid van een ouderwetse draaischijftelefoon....is dus niet goed

Verwijderd

kan aan de kiestoon liggen. je kunt ergens in windows zetten dat dat genegeerd moet worden en dan moet het wel werken.

tijdje terug in een computerblad gelezen, ik denk de c!t, c't of pc active.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

In bepaalde landen kloppen de aansluitingen niet. Ik geloof dat dat in Duitsland bijvoorbeeld ook het geval is. Ik weet niet of dat softwarematig of hardwarematig gefixt kan/moet worden

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
X0 aan de modem-string toevoegen. Hij moet ATX0 doen als je daar een andere kiestoon hebt dan hier, omdat hij dan niet naar de kiestoon luistert.

Ik weet de stand van de techniek in polen niet, maar ik verwacht dat ze daar toch inmiddels wel DTMF (toon ipv puls) aankunnen in de centrale...

Andere mogelijkheid is dat in plaats van de rode en de groene draad (de binnenste twee van het kabeltje) de buitenste twee (geel en zwart) worden gebruikt, zoals in Duitsland. Wellicht kan je een werkende telefoon openschroeven om dit te verifiëren. Een nieuw kabeltje is dan zo gemaakt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Probeer het telefoonnummer eens te beginnen met "komma spatie" -> ", "
Een komma betekent namelijk een pauze.
Dat helpt vaak bij modems, als ze wat traag zijn met keistoon detectie ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1