Compaq wil niet booten na installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb hier een pc van een vriend van mij. Het is een Compaq 5722 ( Pentium III 500 mhz). Hij heeft hier Windows 98 SE opstaan. Nu heb ik voor hem de hardeschijf geformateerd, want hij wilde er Windows XP op hebben.

Ik doe de installatie cd in de cd-rom drive en start de pc op, doe starten van cd-rom en van alles wordt geladen. Daarna begint het kopieren van bestanden.... na een paar minuten is dat klaar en wordt de pc opnieuw opgestart. Het Windows logo verschijnt en meteen verschijnd er een blauw scherm met de melding:

Unmountable_boot_volume met een heel gebrabbel eronder.

Nu zat ik te denken dat sommige oude compaqs een bios op de hd hadden staan... kan dat hier mee te maken hebben?

Hoe kan ik dit oplossen? Het is dus gebeurt nadat ik de hardeschijf geformateerd heb...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
xp partitie even op 'active' zetten met fdisk, het lijkt dat de bootloader de betreffende xp installatie niet als mountable/bootable ziet.

• Binnetie
en hoe kan ik dat precies doen? De hardeschijf is helemaal leeg. Fdisk geeft aan dat de hardeschijven ook leeg zijn...

• Binnetie
Ik heb de hardeschijf geactiveerd in fdisk. Daarna xp install gedaan, maar nadat hij de bestanden heeft gekopieerd en opnieuw opstart (na die boot gaat xp de hardware enzo installeren en netwerk instellen) gaat het mis. Precies zelfde probleem.

• Binnetie
Vreemde is dat hij met windows 98 wel weer normaal doet...