Beeld geheel paars/roze kleurig

Pagina: 1
Acties:
  • 1.565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21
Ik heb hier een systeem die een beamer aanstuurt. Ik heb daar een nieuw ip-adres ingesteld en nu wordt het beeld paars/roze als gloed over de letters heen dus. Ook in de bios gebeurt dit. Zowel op de beamer als op test monitor zelfde resultaat.

Dit systeem was momenteel in productie dus het is erg vervelend. Zou de video kaart kapot kunnen gaan terwijl je opnieuw opstart, gewoon op de normale manier trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

lijkt er meer op dat er 1 pinnetje op de stekker geen goede verbinding maakt met je videokaart , hoe zijn de beamer en monitor aangesloten ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 21:27

Pubbert

random gestoord

Lijkt me meer een probleem dat 1 van de pinnetjes van de D-Sub connecter afgebroken is, maar sinds je dit ook hebt op je beamer, lijkt het me erg stug. Dus probleem ligt bij je videokaart. Misschien even nieuwe driver install proberen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Er Ik heb 2 verschillende monitorkabels, dus daar kan het probleem niet liggen lijkt mij, misschien een pinnetje op de videokaart? Daar zal ik even naar kijken. De beamer wordt aangesloten door middel van een monitorverlengkabel, die gaat dus achter een monitorkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Yep, klinkt als een vidkaart waarvan de geel/groen uitgevallen is... Waardoor je alleen blauw en rood overhoudt...

[ Voor 3% gewijzigd door Aetje op 23-08-2003 18:24 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
djluc schreef op 23 augustus 2003 @ 18:07:
Er Ik heb 2 verschillende monitorkabels, dus daar kan het probleem niet liggen lijkt mij, misschien een pinnetje op de videokaart? Daar zal ik even naar kijken.
Ik heb net ontdekt dat er achterop helemaal geen pinnetjes zitten omdat dat contact female is 8)7

Het is al een keer eerder gebeurd heb ik net te horen gekregen. Vandaag gaat er even iemand anders naar kijken die de vorige keer het geluk had dat hij door wat aan de kabels te trekken weer kleur kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 15:23
djluc schreef op 24 August 2003 @ 13:02:
Het is al een keer eerder gebeurd heb ik net te horen gekregen. Vandaag gaat er even iemand anders naar kijken die de vorige keer het geluk had dat hij door wat aan de kabels te trekken weer kleur kreeg.
Euh... ben jij nou een tweaker?
Er is iets mis met die bekabeling en dan ga je zoiets oplossen. Maar nee, jij gaat gewoon wachten tot iemand anders langs komt om er even mee te rammelen? :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
dreamscape schreef op 24 August 2003 @ 13:24:
[...]

Euh... ben jij nou een tweaker?
Er is iets mis met die bekabeling en dan ga je zoiets oplossen. Maar nee, jij gaat gewoon wachten tot iemand anders langs komt om er even mee te rammelen? :?
Nope, ik ben gisteren een uur lang bezig geweest, vanalles geprobeerd, pci slot schoongemaakt enzovoorts. Ik ben niet de verantwoordelijke voor dit systeem maar was toevallig aanwezig dus dan help je even. De verantantwoordelijke wilde vandaag zelf even kijken, en als het hem ook niet lukt komt er een nieuwe videokaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
update: Ik kreeg net een telefoontje van iemand dat ook daar een systeem hetzelfde probleem vertoond. Zou het misschien een virus kunnen zijn? Ik ga deze week er een virusscan overheen gooien en adaware, misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

djluc schreef op 02 September 2003 @ 22:17:
update: Ik kreeg net een telefoontje van iemand dat ook daar een systeem hetzelfde probleem vertoond. Zou het misschien een virus kunnen zijn? Ik ga deze week er een virusscan overheen gooien en adaware, misschien helpt dat?
Als je het probleem ook in de bios hebt lijkt me dat sterk...

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Daar heb je inderdaad een sterk punt. Ik zal eens kijken of dit ook zo is bij de andere machine. Dat is namelijk een gloednieuwe dell machine.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Zeer waarscheinlijk heb je een doode monitor kabel
althans een dode leiding in de kabel (of een knik)
dit zorgd ervoor dat je dus niet de goeie kleuren krijgt of er een mist in jouw geval.

om te testen of het je monitor of je videokaart is (videokaart ga ik niet vanuit)
pak even een andere monitor en sluit deze aan, die doet het dan waarscheinlijk wel

• djluc
Zowel op de beamer als op test monitor zelfde resultaat.
Uit mijn startpost ....

Uiteraard is de monitor met de kabel van de monitor getest.
Pagina: 1