Toon posts:

[PHP] Variabelen uit tekst bestand halen en opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik variabelen die ik een tekst bestand ophalen, dan via een website aanpassen en weer opslaan in het zelfde tekst document?

Okay, even een aanpassing aan mijn POST....

Ik ben dus een website aan het maken. Nu wil ik voor de beheerder van deze site het aanpassen van variabelen makkelijker maken.
Nu moet hij zelf het tekst bestandje openen en hier de variabele aanpassen.

Nu wil ik het voor hem makkelijker maken en dit via een website regelen.
Deze site(pagina) moet dus het tekst bestandje openen, alle verschillende variabelen op het scherm tonen. Deze variabelen moeten via een "FORM" aanpasbaar zijn.

Nu hoef ik alleen te weten hoe ik een variabele uit een tekst bestand kan lezen en deze zelfde variabele ook weer in het bestand kan opslaan. De hele source-code hoef ik niet te hebben. Dat zoek ik zelf nog wel uit. Alleen dus het gedeelte van het openen en opslaan

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 16:31 ]

Verwijderd

door php te leren, veel te oefenen en als je dan nog vragen hebt later terug te komen hier.

edit:
ok, je hebt je post aangepast, waardoor mijn opmerking ineens wat bot lijkt :)

check in de php docs de functies fread(), fwrite(), enz.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 16:38 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:11

pietje63

RTFM

Je topic start is een beetje (heel erg) onduidelijk.
Geef eens aan hoe de variabele in het tekstbestand staan; waar het tekstbestand staat; hoe je het opent etc.

Dan kunnen we je waarschijnlijk helpen. (als je snel je topicstart edit ben je waarschijnlijk nog op tijd voor een slotje)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij zulke dingen moet je wel opletten dat niet iedereen zomaar allew kan wijzigen. Je zult dus ook een simpel password script je moeten maken.

PHP:
1
2
3
<?php
if($_POST['password'] == "hetwachtwoord")
{} ?>

De makkelijkste manier om een tekstbestandje aan te passen is door de gehele inhoud te includen in een textarea op deze manier

PHP:
1
<textarea><?php include("bestand.txt"); ?></testarea>

Als je het met aparte velden wilt doen zul je aan de slag moeten met explode() en implode().

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Nuff said, de rest van wat je zoekt staat wel in de beroemde manual. URL's en keywords genoeg gegeven hierboven :P

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.