[HP surestore 24] tape goed erin? zie pic

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik ben voor een klant een servertje aan het installeren alleen ik heb problemen met de tapedrive. Het is een nieuwe HP surestore 24, maar helaas doet hij het niet. Drive wordt wel herkend etc (debian) maar als ik "mt status" doe blijft de output hangen na de regel "BOT ONLINE IM_REP_EN".
Hierna blijft het device busy totdat ik reboot.
Als ik met dump iets wil schrijven blijft die hangen tot "Pass II dumping directories" daarna allemaal errors.
Het viel met op de dat tape er niet helemaal in lijkt te gaan. Tenminste bij alle andere tapedrives die ik gezien heb gaat de tape erin en dan omlaag.
Heeft iemand een Surestore24 en kan hij even kijken of zijn tapes er ook zo in zitten:

Afbeeldingslocatie: http://huge.cajones.org/~dick/dat.jpg

Als ie er in zit hoor ik hem wel opspinnen lijkt het??
Anyway volgens mij kan die drive zo nooit het read-only dingetje lezen....

Andere tapes maakt niet uit.
Heb hem nu even in een andere server gezet kijken of het aan de controller/kabels ligt...

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:30
Ja is goed... Tapestreamer moet de tape elektrisch naar binnen trekken als je hem erin duwd (niet te hard!), de tape zakt dan iets naar beneden en dan kan de streamer het writeprotect tabje wel checken.

[ Voor 31% gewijzigd door Leader98 op 23-08-2003 15:51 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We verkopen die dingen ook, en hoewel het top-apparaatjes zijn als ze werken hebben wij een behoorlijke uitval van dit spul. Ik schat misschien wel 25%. Dus het zou me niks verbazen als deze gewoon defect is.

Gelukkig is HP (bij ons iig) nooit moeilijk en ruilt ze zonder zeuren om.

Oh, en die tape moet er dus idd "in" zakken.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 23-08-2003 15:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• usr-local-dick
  • Niet online
Ik druk hem erin en hij wordt erin "gezogen". Daarna ziet het er dus uit zoals op de foto.
Hij is dus *niet* omlaag gegaan....
Nog steeds OK?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tape moet er in zakken. Dit is iig niet goed!

• Leader98
Nee, moet omlaag gaan.... Neem eens een andere tape (heb je verschillende tapes, misschien een cleaning tape om te proberen?)

• Leader98
Tape moet er wel precies RECHT worden ingestopt anders krijg je verschijnselen zoals je nu hebt....

• Leader98
Je zou de tape ook even kunnen naduwen terwijl de unit hem naar binnen trekt.... Dit is echter wel een dubieuze methode en de unit moet uiteindelijk wel worden nagekeken, zeker als ie op een kritische plaats gaat worden gebruikt.

• usr-local-dick
  • Niet online
Gaat met alle tapes (data + cleaning) zo :(
En ja ik doe het precies recht :)

• Leader98
En het naduwen?

• usr-local-dick
  • Niet online
Nee werkt allemaal niet, andere server, andere tapes etc.
Die drive heb ik er dus bijgekregen, ik *dacht* dus dat die gasten een nieuwe besteld hadden (had ik ze namelijk ten stelligste aangeraden, van alle tweedehands dingen zijn tapedrives het meest riskant), maar volgens mij ben ik met een of andere gare bak op pad gestuurd:
Afbeeldingslocatie: http://huge.cajones.org/~dick/dat2.jpg

Ik laat het tapeverhaal maar hangen denk, mijn scriptjes doen het allemaal goed op een andere machine dus het ligt aan de hardware.

• usr-local-dick
  • Niet online
Nou ik ben er achter hoor. Die drive is goed.
Degene die hem geleverd had prikte hem in een HP netserv en daar deed ie het prima in (tape gaat i.d.d. niet omlaag).
In al mijn servers doet ie het niet (win/linux maakt niet uit).

Na veel zoeken kwam ik erachter dat als ik in het Adaptec BIOS de optie Enable Disconnection op No zette, de drive het wel deed....
PS default is dus =Yes...
Pagina: 1