Toon posts:

Asynchroon CPU/geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn 2600+ met A7N8X overclocked tot 12,5*175. Geheugen (no name,333) loopt dan synchroon. Hoger klokken gaat niet, wordt instabiel bij games.
Draai op XP, SP1.

Ik heb geprobeerd om de FSB te verhogen naar 177 en het geheugen op 83% (=147), bij wijze van test, maar dan startte het systeem niet meer op, behalve als ik de power er even af haal.

Ik zou willen proberen om FSB op 10*200 te draaien en geheugen op 83%=166Mhz. Daarna multiplier weer verder omhoog.

Na die crash met asynchroon lopen ben ik niet erg happig om het te proberen zonder eerst wat extra raad.

Verwijderd

Asynchroon is meestal niet sneller dan synchroon lopen. Het heeft dan weinig nut je proc naar 200 mhz te knallen terwijl het geheugen achterblijft.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me uiteraard wel om de snelheid, maar ik denk dat mijn geheugen het niet aan kan om harder dan 175mhz te lopen. Vandaar asynchroon.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 15:09:
Na die crash met asynchroon lopen ben ik niet erg happig om het te proberen zonder eerst wat extra raad.
Welkom in de wereld van het overclocken ;). Van de nForce2 chipset is bekend, dat hij (zowel normaal als overgeclockt) altijd betere prestaties levert als cpu+mem @ sync loopt. Dat je A7N8X crasht als je het asynchroon laat lopen, kan komen doordat het geheugen net niet wil samenwerken in die stand (fsb en 83%) met de cpu. De cpu kan de fsb dus best aan, en je geheugen die 83%, maar de combinatie blijkbaar niet ;)

De raad die ik je kan geven als mede-eigenaar van een A7N8X: hou het gewoon synchroon, en pomp wat meer volts richting proc en geheugen, zodat je sys toch stabiel blijft in games. Vind je dat een beetje griezelig klinken, ga dan niet verder overclocken, maar wees tevreden met wat je hebt bereikt. Zie ook dit stuk in de DOC FAQ.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.