Toon posts:

[router] Valt spontaan uit, alleen reboot werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een micronet SP890 hardware router en heb sinds vandaag een vreemd probleem.

Spontaan valt de hele verbinding geheel weg, geen netwerk verkeer, geen internet verkeer meer, het hele netwerk doet niets meer, 2 weken lang(zo lang heb ik router nu heeft ie perfect gewerkt)
Ik kan niet meer inloggen op de router (webadmin) en ook deelt de router geen IP's meer uit.
De lampjes op de router zelf werken normaal, geen storingen of afwijkende dingen te zien.

Het enige wat helpt is als je de stekker eruit haalt en weer erin.
Je zou denken dat de router defect is, echter het vreemde is dat ik mijn vorige router om de EXACT DEZELFDE reden heb verkocht!
Deze had dit probleem dus ook, diverse malen opgestuurd en een nieuwe gekregen maar het probleem bleef.
De andere router was van een heel ander merk en type..

Is het mogelijk dat er van buitenaf (via internet of lichtnet) de oorzaak ligt van dit probleem?
Ik heb het ook al geprobeert met enkel 1 pc ( 2 verschillende zelfs) aan te sluiten en dan doet ie dit ook.

Kan chello dit bv veroorzaken? of een afwijking in het lichtnet waardoor de router ineens niet meer werkt??

Ik snap er niks meer van wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en dat het nu al bij de 2de router is vind ik al helemaal vreemd.