Netwerk probs

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb bij iemand een netwerk geiinstalleerd met twee nic's en een crosscable. Nu werkt alleen alles goed (ik zie de hd's enzo) maar de printer doet het alleen niet (hp deskjet 720 of zoiets) op de ene pc staat ie wel geshared en doe hij het ook (lokaal dan) maar als ik op de andere pc de printer wil installeren dan ziet windows 98 SE hem wel maar dan gaat ie om drivers vragen die nergens te vinden zijn (op cd niet, andere pc niet, windows cd niet, hele hd niet). Kan ik die drivers niet ergens downloaden?

En nog een vraag: Als ik internet wil delen wat is dan het beste programma?

• ubermaestro
UPDATE: Het is een HP Deskjet 722c

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
Over die printer weet ik het niet, maar voor internet delen (onder windows dan) moet je Winroute pro hebben (nou ja, moeten ;))

Er zal wel weer linux geopperd worden, maar als het nu met twee nics en een crosscable werkt, dan zal linux wel geen optie zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb je geen cd gekregen voor die printer?? Zo niet dan moet je drivers halen bij HP (downloaden). Weet trouwens niet of die printer geschikt is om te sharen, niet iedere printer driver vind dit even fijn, kijk dit ff na bij HP als je er toch zoekt.

I play my enemies like a game of chess...

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gewoon mijn hp720c overal lokaal ingeinstalleerd, en later de printerpoort veranderd. Werkt perfect.

• ubermaestro
Op donderdag 30 november 2000 19:23 schreef shadax het volgende:
Ik heb gewoon mijn hp720c overal lokaal ingeinstalleerd, en later de printerpoort veranderd. Werkt perfect.
Ok, zal wel ff proberen

Verwijderd

je moet idd de drivers ook op de pc hebben staan die naar die gesharede printer toe print anders werkt het niet.

• ubermaestro
Dat had ik al geprobeerd maar dat lukte dus ook niet, hij bleef vragen naar wat filetjes terwijl hij de meeste wel kon vinden

Verwijderd

GRAAG zou ik wat meer info willen hebben over hoe jij je deskjet 720 geshared hebt. Ik wist namelijk bijna 100% zeker dat dit niet kon omdat de 700 serie deskjet (als enige van alle HP deskjets) geen geheugen heeft. Please.... details!

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

je kunt die printer toch ook via het netwerk isntalleren? browse naar de gedeelde printers op die pc en klik rechts en kies install...
volgens mij pakt'ie dan alle files vanaf de "server"-pc.

Verwijderd

Probeer dit eens...

Installeer de Printerdrivers van de HP-Cd of je Windows CD maakt niet uit, maar geef aan dat het een lokale printer is (dat ie zogezegd aan de LPT poort hangt). Daarna ga je in het configuratie scherm naar printers, selecteer de eigenschappen, en verander bij Details de poort van LPT1 naar het netwerk pad (vb \\P200MMX\EPSON in mijn geval) dit kan je terugvinden in je netwerkomgeving. Daarna klik je op druk testpagina, en kijk hoe je blad uit je HP printertje rolt :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SAME HERE

We hebben hier in huis een HP deskjet 690c. Als ik die dan als netwerkprinter wil instaleren vindt ie 'm, herkent ie 'm (Hp blabla 690c v11.0) maar vervolgens gaat ie na het instaleren zeuren over "kan bestand x niet vinden van \\(compnaam)\PRINTER$\"

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ten eerste kan je geen lokale printer installeren als niet echt een lokale printer hebt. Ten tweede heb ik "printerpoort toewijzen" gedaan (rechtsklik in het printers window). Maar als je een hardware poort wil toewijzen naar een plaats op een gedeelde schijf weigert ie dat. En... zo'n 700 series deskjet is echt wat anders dan waar jullie mee te maken hebben. Bedankt, maar ik geloof alleen mensen die het echt met dezelfde printer voor elkaar hebben gekregen.

Verwijderd

Hmjaa daar is wel iets van, Ik zou zeggen gebruik standaard windows drivers, maar die zitten er precies niet in (toch niet in Winme)

Bij men Epson Stylus Colour moet ik windows standaard drivers gebruiken, anders geeft is een vrij rare error als ik wil printen.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

tja je moet ook niet zo'n setup van hp draaien. Gewoon nieuwe printer toevoegen, dan drivers aanwijzen en klaar. Poortje veranderen. Het moet werken.

Click hier niet

Verwijderd

Hier werkt het perfect met een HP710.

Ik heb de printer aan de server hangen, en daarop is ie als lokale printer geinstalleerd.

Daarna op de client, een netwerkprinter installeren. Op de server moet dan dus de printer al gedeeld staan :)

Zoek met bladeren naar de netwerkprinter, en installeer deze.

Daarna even de poort veranderen naar het netwerkpad.

En dan moet het toch echt werken *D

Suc6 ermee ;)

• ubermaestro
Het is immiddels gelukt. Ik had gewoon Deskjet driver (zonder nummer of zo) van de windows geiinstalleerd en die deed het het opeens wel. Zal zeker aan de driver liggen of zo:?

Verwijderd

voor internet sharing kun je het beste een aantal programma's proberen en dan kijken welke je het fijnst vind en welke naar jou mening het best werkt.. ik heb oa winproxy (werkte wel goed behalve dat ik geen files kon ontvangen via irc en ftp)

ook heb ik winroute pro/lite geprobeerd.. vond ik allebei bout progs... maarja:)

daarna sygate en die draait nu nog... maar moet binnenkort wel linux gaan worden is me veiliger en fijner ivm met ftp en firewall
Pagina: 1