Toon posts:

Pioneer DVD535 en storingen gehuurde DVD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik ooit 2 jaar terug deze DVD speler heb gekocht. Elke gehuurde DVD stopt minstens 3 keer, omdat ze licht gekrast zijn.
Op de PC geen enkel probleem.
Kent iemand dit fenomeen? Is dit typisch iets van Pioneer of deze speler? :(

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Het kan natuurlijk ook zijn dat de laser van je dvd-speler vuil is. Daardoor kan de dvd-speler het moeilijk krijgen bij het lezen van dvd's die krasjes hebben. Er bestaan speciale reinigings cd-tjes die de kop van je laser schoonmaken, al worden deze setjes niet door iedereen aangeraden om te gebruiken.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:58
Pioneer staat aangeschreven als een goede speler, als ik zo de topics hier eens doorlees dus lijkt me niet een typisch Pioneer probleem, eerder een fout in de laser.
Een keertje na laten kijken of schoon laten maken misschien ?????

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
JanAlesi schreef op 24 August 2003 @ 10:01:
Pioneer staat aangeschreven als een goede speler, als ik zo de topics hier eens doorlees dus lijkt me niet een typisch Pioneer probleem, eerder een fout in de laser.
Een keertje na laten kijken of schoon laten maken misschien ?????
Maar de speler wordt niet enorm veel gebruikt. In huis wordt niet gerookt, dus hoe groot is de kans dat het aan een vieze lens ligt?
Is er een instructie op Internet hoe eea schoon te maken?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:58
Hoe lang heeft de speler het probleem al ??
Er zijn setjes in de handel om de lens schoon te maken maar ik heb zelf zeer slechte ervaring met die zo'n setje.
Is al wel een aantal jaren geleden dus ze zullen beter geworden zijn.

Ik kwam dit tegen op tweakers
Lens DVD-speler schoonmaken
Als je zoekt op "cd lens schoonmaken" dan zie je nog meer staan

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Het is in ieder geval geen probleem wat alleen dit type of pioneer heeft. Er staat nu ook een topic over iemand die met huur dvd´s vervormingen in het beeld krijgt. Ik heb zelf ook deze dvd speler en heb echt nergens last van.

Het kan gewoon zijn dat de lens vies is. Het maakt niet uit of die weinig wordt gebruikt. Er hoeft maar net een stofje op je lens te komen en er kunnen problemen voorkomen. Vooral met schijfjes die gekrast zijn moet de speler heel nauwkeurig de schij lezen.

Sommige videotheken plakken stickers met hun naam erop op de dvd´s of metalen beveiligingsstrips voor detectiepoortjes. Het kan zijn dat hierdoor een onbalans in het gewicht van het dvdschijfje komt en dat je dvd speler daar niet tegen kan en hierdoor uitvalt.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

ik heb het met mijn pioneer dv350, gehuurde dvd's is idd een drama.
helemaal de wat oudere dvd's.
hij heeft nogal moeite met de 2e laag. en met warmte.
nu ik de dvd speler wat hoger heb gezet en de warmte beter afgevoerd wordt is het probleem een stuk minder.
misschien heb jij ook een warmte probleem?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:31

megaleo

Special member

Als je hem niet vaak gebruikt gebeurt het ook sneller dat er stof inkomt. Waarschijnlijk haal je je dvd-schijfje na hem gekeken te hebben eruit. Als je dat nou eens niet doet en er gewoon laat inliggen. Kan er ook minder makkelijk stof bijkomen. Is ook maar een kleine tip. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie opmerkingen tot zover.
Ik ga de speler eens openmaken en eens kijken of ik de lens kan schoonmaken.
Overigens geven al mijn eigen DVD's geen enkel propbleem, maar dit komt waarschijnlijk doordat ze geen krassen hebben.
megaleo: ik haal inderdaad vrijwel altijd de DVD eruit, ik zal hem er voortaan in laten zitten.
piems: mijn speler wordt vrijwel niet warm en heeft niet eens koelopeningen, dus het lijkt me niet dat dit ermee te maken heeft.
Martijnsp: jij hebt dezelfde speler zeg je. Heb jij geen last bij gekraste DVD's?

Verwijderd

Als schoonmaken niet helpt, opsturen/wegbrengen naar geautoriseerd service centrum van Pioneer(zie Pioneer site).
Na beoordelen zal waarschijnlijk blijken dat de laser buiten toleranties valt en dus vervangen moet worden.
Dit is vaak een prijzige reparatie, vraag om coulance.
Waarschijnlijk loopt het uit op dat jij opdraait voor de arbeid en Pioneer voor het onderdeel, mocht niet akkoord gaan dan ben je in de meeste gevallen onderzoekskosten verschuldigd..dus jah even nadenken of je daar wel trek in hebt.
Bij mij in de buurt verkopen ze de nieuwe DV-360 van Pioneer (jpeg, wma, mp3 ) voor 119 euro, kan best interessant zijn om naar een nieuwe speler te gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 11:11:

Bij mij in de buurt verkopen ze de nieuwe DV-360 van Pioneer (jpeg, wma, mp3 ) voor 119 euro, kan best interessant zijn om naar een nieuwe speler te gaan kijken.
Dat val inderdaad wel mee, maar ik denk niet dat ik trek heb in nogmaals een Pioneer. Mijn 535 was niet goedkoop en blijkt dus een prutding te zijn.

Verwijderd

Nou dat lijkt me een beetje kort door de bocht om jouw speler voor prutspeler uit te maken nu je wat afspeel problemen hebt na 2 jaar.
Je mag inderdaad verwachten dat bij weing gebruik een laser wel wat langer meegaat, mogelijk is toch te wijten aan vuil/stof.
En als het echt de laser blijkt te zijn dan nog vind ik dat je dat niet zo kunt zeggen, als je jouw speler veel had gebruikt was in jouw geval dit probleem eerder naar voren gekomen en waarschijnlijk nog onder garantie verholpen ook.
Ik houd het op een laser die mogelijk op het randje van de specificaties zat op moment dat deze verkocht werd... je hebt er gewoon pech mee, netzo als dat je dit bij elke andere speler/merk had kunnen overkomen.
Pioneer staat naar mijn mening voor kwaliteit en goede service, ook na garantie.

PS. ik heb zelf ook een 535, al langer dan 2 jaar in bezit en nog geen enkel probleem ondervonden..ik gebruik de speler ook maar af en toe voor wat huur DVD's af te spelen.
Pagina: 1