[printer] HP Laserjet 4 motortje van as doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: het op 1 na laatste asje in mijn Laserjet 4 (die dus het papier aan de achterkant recht omhoog duwt naar de uitvoerbak), draait niet meer. Het papier gaat zich daardoor ophopen vlak onder de as en gaat kreuken (zo'n harmonikapatroon). Nu ruik ik ook een kleine brandlucht uit de luchtuitlaat, dus ga ik er vanuit dat de motor overleden is.

Weet iemand of dit makkelijk zelf te repareren is? Het openschroeven gaat wel, maar ik ben niet zo ervaren met printers repareren, dat ik gelijk zou weten wat er wel en niet uit moet. En weet misschien ook iemand de reparatiekosten bij een bedrijf zoals Microfix (een beetje een richtprijs), anders tik ik ergens anders wel een 2e hands Laserjet 4 of 5 op de kop en dan bewaar ik deze voor later.

Alvast bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die rolen achterin zijn vaak aangedreven met een snaartje,a ls die er in zit is die warchijnlijk als eerste stuk
Die brandlucht is waarchijnlijk van de fuser.

Vaak kun je gebruik maken van de achteruitgang van de printer zet een klepje achter open en hij gaat niet naar boven maar naar het klepje. kun je in ieder geval even printen

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 23-08-2003 15:57 ]

Iperf

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
fish schreef op 23 August 2003 @ 15:55:
die rolen achterin zijn vaak aangedreven met een snaartje,a ls die er in zit is die warchijnlijk als eerste stuk
Die brandlucht is waarchijnlijk van de fuser.

Vaak kun je gebruik maken van de achteruitgang van de printer zet een klepje achter open en hij gaat niet naar boven maar naar het klepje. kun je in ieder geval even printen
Het snaartje is ok. Ik zie nu ook dat hetzelfde snaartje ook de bovenste as aandrijft, dus die draait ook niet meer. De brandlucht heb ik nooit eerder geroken, maar het zou ook wat verbrand stof ofzo kunnen zijn natuurlijk.

Dat van het klepje kan niet bij de Laserjet 4 (helaas). Ik heb wel een ander truukje gebruikt vanochtend, namelijk met een dartpijltje het knopje van de klep indrukken, waardoor de printer denkt dat de klep dicht is en gewoon het papier horizontaal uitspuugt (direct uit de fuser). Dat was meer toeval, doordat ik dit juist deed om te zien of die as ging draaien bij het afdrukken, wat dus niet het geval was.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zit maar een motor in die engine dus daar zal het wel niet aan liggen
klik

het zal eerder een tandrad zijn wat niet aangrijpt of een kapotte clutch

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 23-08-2003 16:59 ]

Iperf

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Hmm, raar genoeg doet hij het weer :?

Ik ging na jouw tip eens het tandwielwerk van dichtbij bekijken terwijl hij ging afdrukken. Ik hoorde toen iets heel zachtjes ratelen, dus ging ik het snaartje eens aantrekken en opeens trok hij mijn vinger het binnenwerk in :D. Dus ik een onderhuids bloedinkje, maar hij drukte wel weer af! Blijkbaar was het snaartje los gaan zitten ofzo :?

Iig bedankt fish!