Toon posts:

WLAN en filesharing werken niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een jaar een wireless lan op mijn laptop met een wireless broadband router ertussen beide merk Edimax.

Nu kon ik eerst probleemloos bestanden en printers delen op mijn thuisnetwerk. Sinds dat ik echter windows xp opnieuw heb geinstalleerd kan ik bij de netwerkeigenschappen geen bestand en printerdeling meer aanzetten. Als ik mijn laptop met kabel aansluit werkt dit wel probleemloos.

Ik kan absoluut het verschil tussen toen en nu niet meer achterhalen dus snap echt niet wat het kan zijn en 3x herinstalleren heeft nog steeds niet geholpen.

Wie weet er een oplossing?

bvd Willem

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Je hebt bij je verbinding het netwerk en printer delen(file and printer sharing) protocol bijgevoegt? Dus install en dan bij protocol dacht ik...
Kweet niet of het er standaard bij staat(dacht het wel) maarja moet het toch vragen...

[ Voor 29% gewijzigd door Viva Vince op 23-08-2003 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
staan er inderdaad bij maar als ik ze aanvink in het lijstje schakelt windows ze automatisch weer uit als je op apply klikt.

hij schaklet dan "client for microsoft netwerken" uit en "file en printersharing".

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer even aan het klussen geweest en als ik het NWLink IPX/SPX Protocol installeer en "filesharing" aanvink blijft deze wel actief en wordt niet uitgeschakeld. Als ik vervolgens op mijn andere pc's waarmee ik wil verbinden ook het IPX/SPX protocol installeer werkt het wel.... nadeel is echter dat het kopieren van bestanden tergend langzaam gaat t.o.v. de tcp/ip verbinding die ik voorheen wel kon maken.