Nieuwe videokaart en huidig systeem.

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb een vraag met betrekking tot upgraden van mijn video kaart.
Ik weet nog dat ik mijn TNT2 Ultra ging vervangen voor mijn huidige Hercules 3D Prophet Geforce III.Het was toen ook noodzakelijk dat ik mijn Pentium III 650 Mhz
zou upgraden,anders mijn geforce III niet echt lekker zou presteren.Dus ik heb toen een MSI bord KT266 pro2 met Athlon XP 1900+ gekocht en met 512MB geheugen.Middels heb ik een kleine aanpassing verricht aan mijn mobo zodat ik nu een Athlon XP TB 2400+ kan draaien,en nog mooier hij draait zelfs als een Athlon XP TB 2600+ ,dus hij perst er ongeveer 2100 Mhz uit.Nou is is mijn vraag, als ik nou een andere video kaart wil van ATI of Nvidia de laatste nieuwe ,Is mijn systeem voldoende kwa processor kracht,zodat de videokaart optimaal kan draaien ? In een hoop reviews die ik gelezen heb wordt er vaak getest met een dikke pentium IV processor van 3.2 Ghz.Dus vandaar mijn vraag :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt dus een AMD XP2600+ cpu? Die is ruimschoots snel genoeg voor de huidige videokaarten :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ruimschoots voldoende. Als je weet dat AMD's snelsten af fabriek amper 100Mhz sneller lopen weet je dat je qua kloksnelheid nu al wel gebeiteld zit :) Ik weet niet welke FSB je draait, die is dus ook van invloed op AMD's speedgrade en de prestaties. Maar dan nog heb je genoeg power voor de huidige grafische kaarten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Macaco
Ik heb een Athlon XP 2400+ maar met een beetje overklokken wordt ie aangegeven als een Athlon XP 2600+ dat zijn ongeveer 2100 Mhzen en dat blijft ie gewoon volhouden.Dus binnenkort maar is op de beurs gaan kijken of ik leuke videokaart kan vinden.

• Macaco
afgelopen weekend ff op de beurs wezen struinen,maar wat een teleurstelling zeg het is niks met die beurzen.Wij zochten naar een video kaart ATI van een goed merk met 256 MB geheugen niet te vinden.En ik meende toch een aantal weken geleden een Hercules 3D Prophet 9800 pro met 256 MB in de pricewatch te zien staan,die is opeens helemaal van de aardbodem verdwenen.Maargoed nu rest mij eigenlijk nog de vraag dit soort kaarten bieden AGP 8x maar mijn MSI plank heeft maar AGP 4x nou geloof ik wel dat die kaart het wel zal doen, maar is het niet beter om dus ook een mamma plank te hebben die dus ook AGP 8x heeft ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

agp 4x of 8x maakt bijna niets.
je zal niet veel snelheids verschil zien.
dus ik zou gewoon je huidige bordje houden.
de kaart draait dan vanzelf 4x agp :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Macaco
Vreemd maar waar, ik blijf het gevoel houden dat als je een AGP 8x video kaart in een moederbord prikt dat AGP 4x biedt dat dan de videokaart niet goed tot zijn uiting komt,zoiets als afgeknepen zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mayhem schreef op 02 september 2003 @ 21:57:
Vreemd maar waar, ik blijf het gevoel houden dat als je een AGP 8x video kaart in een moederbord prikt dat AGP 4x biedt dat dan de videokaart niet goed tot zijn uiting komt,zoiets als afgeknepen zijn.
Dat zou het zijn als de AGP bus de bottleneck was, maar dat is het zeer zelden. Als je met erg grote textures zou gaan smijten zou je het merken, maar meer dan 5% zal het in geen enkel geval schelen tegenwoordig (ga maar na, zelfs het verschil tussen AGP 2x en AGP4 x is nog niet eens zo rampzalig).

De bottleneck zit'm in bandbreedte tussen GPU en videogeheugen, nergens anders :z

Oslik blyat! Oslik!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 18:07
gewoon doen, ik draai een radeon 9700 op een celeron 1.38ghz(1.2@1.38) en dat draait al een stuk beter dan de geforce 3 die ik ervoor had, tuurlijk wordt de kaart niet volledig benut maar doordat ik 2 15" tfts heb met een max resolutie van 1024*768 kan ik veel games nu spelen met fsaa en aniso filtering aan op 1024*768 terwijl dat met de geforce niet kon, en die radeon overleeft waarschijnlijk de processor als ik die ga vervangen mocht doom 3 niet goed genoeg lopen
Pagina: 1