Pinnacle edition 8 pro troubles

Pagina: 1
Acties:

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:58
Ik heb een peeceetje van een kennis uitgerust met deze niet onaardige videobewerkingskaart. Nu loop ik tegen een aantal probleempjes aan.

Eerst ff het systeem:

Chaintech summit pIV mobo(Allah el cheopo uitgeklede versie van de beter bekende apogee series):
PIV 2.66 Ghz
512 mb ddr 333
Windows XP home
Seagate 80 gb + Seagate 120 gb
Pinnacle edition 8 pro AGP card
HP DVD-RW 300ding
en nog wat ander geneuzel

Nu wou mijn kennis plots voorzien worden van 5.1 sound. en omdat het summit bord dit niet heeft heb iemand er een sweex 5.1 soundcard ingebouwd.

Het probleem is het volgende:

- Ik neem iets op van mijn videorecorder die ik via de s-video heb aangesloten en e audio loopt door de av aansluitingen van de breakout box.
- Het gaat goed ik maak een opname het werkt allemaal perfect.
- Dit gaat 1 max 2 keer goed.
- vervolgens krijg ik totaal geen geluid meer in edition 8.(windows geluid werkt nog wel)
- alle filmpkes die ik nu nog opneem zijn 1 frame max.
- in een paar gevallen hoorde ik een harde kraak en crasht mn systeem keihard.

Ik heb met luitjes van pinnacle gemaild en gebeld en die zeggen download de nieuwste via4in1 en zet je virusscanner uit. dit helpt allebei nix. zijn er nog tweakers hier die tips hebben?

Advanced sheep-counting strategies

• BrammeS
Kom op er zijn vast wel meer tweakers die met dit kaartje hebben gespeeld. ik krijg het nog steeds niet aan de praat

• BrammeS
wuw big mistake. ik verwar 8 telkens met 5 ik bedoel natuurlijk edition 5 wanneer ik 8 zeg......

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ander PCI slot voor de geluidskaart geprobeerd?
Moederbord BIOS update?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

* kick kick * :) begint op te vallen...

Ik neem aan dat je die Sweex soundcard er alweer even hebt uitgeplukt en de onboard sound weer hebt aangezet? Werkt het dan weer goed? Dan zou ik die Sweex er mooi uit laten of omruilen voor een ander kaartje (Audigy o.i.d) en weer proberen.

• BrammeS
Ik heb het probleem al opgelost. ik heb het summit bord en de sweex geluidskaart eruit gekwakt. Hiervoor in de plaats heb ik nu een chaintech Zenith 9ejs1 PIV bord geplaatst. Deze heeft onboard 5.1 sound. en nog wat extra leuke feats. zo ga ik een extra 120gb in een raid hangen.

Pagina: 1