Processor (XP 1700+) dood?

Pagina: 1
Acties:

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:21
Ik heb gisteravond mijn computer uitgezet zoals het hoort, gewoon via windows, en ben met een gerust hart gaan slapen. Nu werd ik net om half 1 wakker, duw de pc aan, en krijg een bericht dat Windows beschadigd is en ik Windows Setup moet uitvoeren via de cd-rom en dan voor Repareren moet kiezen.

Ik dat gedaan, toen bleef de computer hangen, ik doe reboot... maar toen bleef het scherm zwart.

Nu blijven alle 4 mijn D-leds rood, dit zou betekenen dat de processor kapot is. Hoe kan dit nu? Gister heeft het goed gefunctioneerd, en heb ik de pc netjes uitgezet zoals het hooort.... En de koeler heeft de hele tijd gedraaid, want dat kun je goed horen met deze cooler, Thermaltake Vulcano 7+.

Ik heb net al een bios clear gedaan, maar resulteert in niks. Wat moet ik nu doen? De processor kan toch niet ineens kapot zijn gegaan???

Het gaat om de volgende hardware:

MSI KT4V-L
AMD XP 1700+
2x 256mb 266mhz geheugen
1x 20gb maxtor 5400rpm
Geforce 3 ti 200

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
kijk ff of je een andere proc van iemand kunt lenen om even te testen, dan kun je daarna met meer zekerheid zeggen of het aan je proc ligt, of dat je mobo kuren heeft

• job
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

welkom in de wondere wereld van msi.

even serieus, zoek in de search eens op msi en rode leds.
grote kans dat je bord dood is, en er met je cpu niets aan de hand is.

er is echter maar op 1 manier achter te komen wat er kapot is.
gewoon weg onderdelen testen in andere pc's. leen een cpu van iemand anders. gooi jouw cpu in een andere bak.
start op zonder pci kaarten. start op met alleen cpu, met alleen cpu en geheugen, met alleen..... enz.

• Burning_Tyre
Ik heb helaas geen andere processor te leen ofsow, mijn mobo deed een week of 2 geleden ook raar, toen ik hem net gekocht had... maar nu dacht ik hem eindelijk stabiel te hebben, en nu dit weer.

Verwijderd

DAn zou ik er mee terug naar de winkel gaan, als ie zo nieuw is :)

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Is er niets afgebroken of verbrand aan de processor. Dan kan je misschien nog garantie krijgen bij AMD.

Want amd is erg streng op processoren, vraag het maar voor de zekerheid bij jouw hardware leverancier.

:(

workstation server laptop

• Burning_Tyre
Die AMD processor heb ik al een jaar of 1,5, en heb ik destijds 2e hands gekocht, heeft altijd perfect gedaan. Dat moederbord heb ik pas 2 weken terug gekocht.Heeft in het begin wat kuren gehad, maar heeft het verder prima gedaan.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Als er ook maar het kleinste brokkeltje van je proc is afgebroken en de proc is dood, dan kan je een mooi grafkistje voor hem gaan timmeren, want garantie krijg je er niet meer voor. Is mij zelf overkomen onlangs (leuke vakantie dus), mijn 2200+ gaf de geest en AMD weigerde hem doordat er een miniscuul hoekje weg was (dat al een half jaar eerder was afgebroken, maar hoe bewijs ik dat). :(

Maar ik zou iig voor reserveonderdelen gaan rondvragen, want anders gooi je zometeen goedwerkende zooi weg. Dat de proc dood is lijkt me iets logischer dan het 2 weken oude mobo, maar nix is onmogelijk natuurlijk.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23

frapex

got r00t

kheb et met mn (destijds) nieuwe MSI mobo gehad... 4 rode ledjes... Nja, na tijden testen was ik dr zo zat van dat ik weg ben gelopen (zonder de boel uit te zetten). Toen ik terugkwam (half uurtje ofzo) stond de boel opeens vrolijk te draaien...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

damster schreef op 23 augustus 2003 @ 13:20:
welkom in de wondere wereld van msi.

even serieus, zoek in de search eens op msi en rode leds.
grote kans dat je bord dood is, en er met je cpu niets aan de hand is.

er is echter maar op 1 manier achter te komen wat er kapot is.
gewoon weg onderdelen testen in andere pc's. leen een cpu van iemand anders. gooi jouw cpu in een andere bak.
start op zonder pci kaarten. start op met alleen cpu, met alleen cpu en geheugen, met alleen..... enz.
Als jij je nou ook is wat verdiept in het echte 4 rode leds probleem dan was je erachter gekomen dat dit vrijwel alleen de K7T serie betreft.

ontopic:

Je kan van alles proberen: ATX reset, of effe je proc eruit halen, pc aanzetten en proc erin. Je mobo decteert dan een 'nieuwe' proc en zet oude instellingen terug.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Jonge dit probleem komt heel vaak voor als je de search gebruikt dan weet je ook waarom :). ik zou zeggen terug met die mobo en een Epox 3rda3G halen of een Asus a7n8x ofzo maar geen msi dan zit je bijna altijd goed.

Verwijderd

Allereerst: er is niets mis met MSI moederborden. Dat je met de search inderdaad verhalen vind over 'rode leds' komt alleen maar omdat MSI die leds toevallig heeft. De RMA's van MSI liggen procentueel niet hoger of lager dan die van bv. ASUS.

Probeer eens:"

1) stekker er uit (echt er uit, dus niet met knop uitzetten, nee echt DE STEKKER ER UIT)
2) <insert> knop op keyboard indrukken en ingedrukt houden
3) stekker er weer in, computer aan.

Werkt dat niet, dan het hele zaakje eens uitbouwen. Eerst alleen mobo (dus zonder geheugen, cpu, insteekkaarten, enz. Het enige wat je aansluit is de speaker en de power-knop. Dan aanzetten. Piept hij? Ok, stap verder. CPU er bij op, en geheugen.. enz.

Verwijderd

dit had ik ook is bij me msi kt4 ultra toen ik daar de proc er uit heb gehaalt en er weer in heb gedaan werkte alles weer. beetje wazig maar probeer het eens ;)

• Burning_Tyre
Met Insert heb ik geprobeerd, maar werkt niet. Nu ga ik eerst een uurtje formule 1 kijken, wat kan ik nu het beste alvast doen?

Stekker eruit laten uurtje, of pc gewoon aandoen en aanlaten staan... krijg geen beeld maarja...wie weet?

Verwijderd

wat je kan doen is je ATX connector eruit halen, bios effe reset, batterij eruit, en stekker van de stopcontact eruit. en als je hem wilt aan zetten dan moet die dingen weer terug doen en dan insert,home,delete tegelijk indrukken dat hielp ook bij mij vorige mobo( MSI K7T Turbo Limited Edition).

• Burning_Tyre
Ik heb nu het volgende geprobeerd.

Ik heb het moederbord uit de kast gehaald. De processor eraf gehaald. Ide connectors etc los gemaakt, vga kaart eruit. Enkel geheugen zat er nog in. Speaker en power knop erop. Als ik hem dan aan doe, gebeurd er niks... de 4 d-leds blijven rood net als daarvoor, geen geluid via de speaker, ik heb normaal geen speaker erin, maar nu ff 1 aangesloten, op 2 manieren geprobeerd, maar geen geluid eruit.

Ik ga zo ff opnieuw AS3 op mijn core smeren, dan weer de cooler erop... kijken wat er gebeurd.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Burning_Tyre schreef op 23 August 2003 @ 15:20:
Ik heb nu het volgende geprobeerd.

Ik heb het moederbord uit de kast gehaald. De processor eraf gehaald. Ide connectors etc los gemaakt, vga kaart eruit. Enkel geheugen zat er nog in. Speaker en power knop erop. Als ik hem dan aan doe, gebeurd er niks... de 4 d-leds blijven rood net als daarvoor, geen geluid via de speaker, ik heb normaal geen speaker erin, maar nu ff 1 aangesloten, op 2 manieren geprobeerd, maar geen geluid eruit.

Ik ga zo ff opnieuw AS3 op mijn core smeren, dan weer de cooler erop... kijken wat er gebeurd.
Ik begrijp deze actie niet helemaal. Wat wilde je bereiken met alleen maar RAM erop? Daar schiet je nix mee op, want als het mobo kapot is doet hij nix bij elke configuratie, en als de proc kapot is, dan doet hij nu ook nix omdat de proc er helemaal niet is (en het mobo nix kan doen behalve de 4 rode leds tonen).

Oftewel: regel reserveonderdelen en ga dingen vervangen om te zien wat er precies kapot is. Óf breng hem terug naar de winkel (ook niet erg aangezien hij pas 2 weken oud is. Een beetje winkel wil best gratis testen wat er mis is).

• Burning_Tyre
Ik heb nu de processor weer erop gezet, ik boot nu met enkel processor erop, en weer 4 rode d-leds.

Ik heb hier geen reserve onderdelen en ben nu ten einde raad.

Ik heb het moederbord bij Gistron gekocht, ik moet hun maar eens mailen of ze hem voor mij kunnen testen.

Verwijderd

als je naar de shop-survey kijkt dan is gistron een goeie winkel met een best goeie service daar uit kan ik wel concluderen dat ze best voor jou het bord willen testen :)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb tot nu toe zo'n 5 keer wat besteld bij Gistron. Nooit problemen mee gehad, dus weet ik niet hou het zit bij hen qua afhandeling van retourzendingen. Maar aangezien het een populaire winkel is met ook een duidelijk voorwaardenoverzicht voor retourzendingen (zie Informatie op hun site), denk ik dat ze wel coulant zijn op dat gebied (zeker aangezien het mobo pas 2 weken oud is).

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 23 augustus 2003 @ 16:46:
Ik heb tot nu toe zo'n 5 keer wat besteld bij Gistron. Nooit problemen mee gehad, dus weet ik niet hou het zit bij hen qua afhandeling van retourzendingen. Maar aangezien het een populaire winkel is met ook een duidelijk voorwaardenoverzicht voor retourzendingen (zie Informatie op hun site), denk ik dat ze wel coulant zijn op dat gebied (zeker aangezien het mobo pas 2 weken oud is).
Idd ben er wel mee eens met je :) Informatique is wel een goeie nette zaak ik koop altijd me spullen daar vanwege het lage verzending en met dit soort dingen zijn ze best flex in.Hij is ook wel best dichtbij zoetermeer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 16:54 ]

• Burning_Tyre
Ik heb gistron gemailt. Ze willen het moederbord voor me testen, maar dat kost 3 tot 5 dagen. Een processor die niet bij hun gekocht is willen ze niet voor me testen, alleen tegen vergoeding.

Ik ga morgen naar een beursje in Arnhem, daar hebben ze volgens mij een stand waar je (gekochte) hardware kan laten testen, weliswaar tegen vergoeding.

Een goed idee, om daar me hardware te laten testen?????

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Burning_Tyre schreef op 23 August 2003 @ 21:16:
Ik heb gistron gemailt. Ze willen het moederbord voor me testen, maar dat kost 3 tot 5 dagen. Een processor die niet bij hun gekocht is willen ze niet voor me testen, alleen tegen vergoeding.

Ik ga morgen naar een beursje in Arnhem, daar hebben ze volgens mij een stand waar je (gekochte) hardware kan laten testen, weliswaar tegen vergoeding.

Een goed idee, om daar me hardware te laten testen?????
Lijkt me wel, mits de prijs redelijk is (20 € vind ik voldoende) en ze ook alles duidelijk en goed testen waardoor je 99% zeker bent van wat kapot is.

Verwijderd

Misschien even een heel andere weg inslaan ... Ik heb een tijd geleden hetzelfde voorgehad, maar met m'n epox bord. FF op de ledjes, en voor de rest niks...

Na lang zoeken bleek dat m'n standaard 300W Chinese voeding niet meer voldoende stroom kon leveren. Die PSU 'werkte' nog, maar net te weinig om de boel goed te houden.

Welke voeding heb je bij jou zitten ?

• Burning_Tyre
Qtec 400 watt. Heeft altijd perfect gewerkt.

Verwijderd

zou in principe krachtig genoeg moeten zijn, maar is ook niet onmiddellijk een a-merk zoals antec ofzo...

ik raad je aan om toch 's te switchen van psu als dat ergens mogelijk is... ofwel via een loopje de psu (volledig uit de case gehaald) starten en uitmeten met een goede voltmeter.

Tip : Als je de groene draad van de aansluiting van, je mobo verbindt met één van de zwarte, start je voeding op. Kun je dus meten zonder dat hij aan je pc / mobo verbonden is.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Lekkere Kwal schreef op 23 August 2003 @ 13:32:
Als er ook maar het kleinste brokkeltje van je proc is afgebroken en de proc is dood, dan kan je een mooi grafkistje voor hem gaan timmeren, want garantie krijg je er niet meer voor. Is mij zelf overkomen onlangs (leuke vakantie dus), mijn 2200+ gaf de geest en AMD weigerde hem doordat er een miniscuul hoekje weg was (dat al een half jaar eerder was afgebroken, maar hoe bewijs ik dat). :(

...
*EEEHH* niet helemaal waar... door het zoveel kloten met mijn proc is er nu een hoekje van mijn core af... maar hij doet het nog steeds, maar ik durf m´n koeler er nu niet meer af te halen, bang dat ie dood gaat. Vorige keer zaten de letters in m´n koelbok (die op de core staan)...

• Burning_Tyre
Ik heb al 3 andere voedingen geprobeerd, maar dat haalt ook niks uit.

En 20 euro voor zo'n test voor een moederbord en cpu vind ik aardig wat.... ik moet toch maar eens goed nadenken of ik dat wel doe.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

m33p schreef op 23 August 2003 @ 23:30:
[...]

*EEEHH* niet helemaal waar... door het zoveel kloten met mijn proc is er nu een hoekje van mijn core af... maar hij doet het nog steeds, maar ik durf m´n koeler er nu niet meer af te halen, bang dat ie dood gaat. Vorige keer zaten de letters in m´n koelbok (die op de core staan)...
Dat wordt een brilletje jongeman :D

Ik zei dat onlangs mijn 2200+ overleedt, terwijl er een half jaar geleden een hoekje was afgebroken, waardoor AMD nu mijn garantieclaim weigert aangezien ik niet kan bewijzen dat het hoekje toen was afgebroken en daardoor nooit het probleem kon hebben veroorzaakt.

Verwijderd

OK welke fabrikant heeft de hoogste RMA lijst dan? Asus, Gigabyte, MSI, ECS, Epox en DFI?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 00:25:
OK welke fabrikant heeft de hoogste RMA lijst dan? Asus, Gigabyte, MSI, ECS, Epox en DFI?
Kan je nauwelijks te weten komen, blijft natuurlijk geheim om negatieve reclame te voorkomen (overigens geldt het publiceren van uitvalspercentages als smaad en kan je duur komen te staan). Wel hoor je nog wel eens cijfers van apparte distributeurs/leveranciers, maar duidelijk zijn die niet (en hebben vaak met 1 type te maken met veel uitvallers e.d.).

Wel geldt de aloude stelregel "Goedkoop is duurkoop". Ik zou daar nog maar het meest van uitgaan.

Verwijderd

Burning_Tyre schreef op 23 augustus 2003 @ 23:40:
Ik heb al 3 andere voedingen geprobeerd, maar dat haalt ook niks uit.

En 20 euro voor zo'n test voor een moederbord en cpu vind ik aardig wat.... ik moet toch maar eens goed nadenken of ik dat wel doe.
20 euro voor alleen testen bij gistron B) dat vind ik wel een beetje te veel. lijkt mij het beste om bij de beurs te gaan maar aangezien dat het nu al voorbij is kan je liever wachten tot de 30ste. Dan is er weer een beurs tenzij dat je hem nog niet gebracht hebt. ;)

• Burning_Tyre
Ik heb hem vandaag naar de Beurs in de Rijnhal gebracht, daar stond een HCC testbank. Duurde 1,5 uur voor ze die pc in elkaar gezet hadden, met hulp van mij, want de floppy kabel zat verkeerd om!!

Maarja ik heb dus mijn proc in dat moederbord daar gepropt, en werkte gewoon.... processor dus ok. Toen mijn moederbord daar geprobeerd, geen reactie.... zelfde als hier thuis.

Dus moederbord = dood.

En wat koste het testen?? Niks! Kijk dat is nou service !

Ik ga gelijk Gistron mailen hoe ik zo snel mogelijk een nieuw bord kan krijgen, want ik heb echt een pc nodig ;)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Burning_Tyre schreef op 24 August 2003 @ 12:50:
Ik heb hem vandaag naar de Beurs in de Rijnhal gebracht, daar stond een HCC testbank. Duurde 1,5 uur voor ze die pc in elkaar gezet hadden, met hulp van mij, want de floppy kabel zat verkeerd om!!

Maarja ik heb dus mijn proc in dat moederbord daar gepropt, en werkte gewoon.... processor dus ok. Toen mijn moederbord daar geprobeerd, geen reactie.... zelfde als hier thuis.

Dus moederbord = dood.

En wat koste het testen?? Niks! Kijk dat is nou service !

Ik ga gelijk Gistron mailen hoe ik zo snel mogelijk een nieuw bord kan krijgen, want ik heb echt een pc nodig ;)
Tja, ik vind die HCC mensen ook maar een stelletje omhoog gevallen dozenschuivers als ik ook de antwoorden op de ingezonden brieven in de C!T lees. Maar goed, in ieder geval ben je er nu achter wat er loos is.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Lekkere Kwal schreef op 24 August 2003 @ 13:11:
[...]
Tja, ik vind die HCC mensen ook maar een stelletje omhoog gevallen dozenschuivers als ik ook de antwoorden op de ingezonden brieven in de C!T lees. Maar goed, in ieder geval ben je er nu achter wat er loos is.
Waar slaat dat nou weer op?

Als je op een beurs komt en je wilt iets laten testen of weten, dan helpen deze mensen je direct!

Maar goed, nieuw mobo halen probleem oplgelost hopelijk?

mcb1

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

mcb1 schreef op 24 August 2003 @ 14:09:
[...]

Waar slaat dat nou weer op?

Als je op een beurs komt en je wilt iets laten testen of weten, dan helpen deze mensen je direct!

Maar goed, nieuw mobo halen probleem oplgelost hopelijk?
Ja, hun wil is goed, maar hun expertise niet. Daar doel ik op. Dat ze servicegericht zijn staat buiten kijf, maar niet dat ze van hoog niveau te noemen zijn.

• Burning_Tyre
Ik koop geen nieuw moederbord maar ruil hem om via garantie.. Ik heb hem slechts 2 weken dus me garantie is nog geldig. Ik hoop wel dat ik snel een nieuwe krijg en niet dat ik maanden erop moet wachten. Ik heb me pc nodig voor school.

Verwijderd

Burning_Tyre schreef op 24 August 2003 @ 17:38:
Ik koop geen nieuw moederbord maar ruil hem om via garantie.. Ik heb hem slechts 2 weken dus me garantie is nog geldig. Ik hoop wel dat ik snel een nieuwe krijg en niet dat ik maanden erop moet wachten. Ik heb me pc nodig voor school.
BTW als een amd prossecor constant 100% full draaid kan je mobo kapot gaan heb ik zelf ook gehad met een msi.. volgens mij is msi daar zwak ik om 14 uren lang een prossecor 100% te laten draaien

• Burning_Tyre
Ik ben dus nu net bij Gistron geweest met mijn moedebord, eerst een half uur wachten... echt slecht geregeld.... 1 gast voor me ging gewoon weg omdat het zo lang duurt... (klanten lopen zomaar weg).

Nou toen was ik eindelijk aan de beurt.

Ik geef aan dat ik een nieuw moederbord wil omdat deze kapot is. Toen moest die gast er een ander bijhalen. Die ging eens kijken, wat blijkt nu is bij 1 van de schroefgaten een zeer kleine beschadiging aan de onderkant geconstateerd en volgens hem ligt er een baan bloot.

hierdoor kan ik niet gelijk een nieuwe krijgen, want hierop valt geen garantie.... Hij gaat proberen hem naar MSI op te sturen voor reparatie, wat godverdomme 4 tot 6 weken kan duren....

En ik heb over 4 weken een LANparty waar ik absoluut heen moet....

Maar .. als die beschadiging er was, heeft die er al 2 weken gezeten, en heeft dat bord gewoon ermee gewerkt. En ligt het probleem dat het moedebord dood is daar niet aan.

Kortom van mijn 1,5 durende bezoek bij gistron ben ik ontevreden over de service.... helemaal de lange wachttijd. Je zit in een halletje net als bij de tandarts.

Verwijderd

Als ik jou wwas zou is Gistron gewoon laten vallen en gewoone een goed epox of Asus bordje kopen ofzo. Als ik een mobo van een fabrikant zou krijgen die binnen 2 weken kapot gaat, en dan ook nog moeilijk doen over de garantie,dan zou ik dat plankie daar op de balie laten liggen en dan zou ik erbij zeggen dat ie em maar als rekenmachine moet gebruiken omdat dat ding blijkbaar toch niet meer aankan.

De service van Gistron is dus blijkbaar niet een van hun beste kanten.
Mankementen opsporen blijkbaar ook al niet.

@TS: Hoe weet je zeker dat die baan al vanaf het begin bloot ligt..Je hebt hem tenslotten laten testen op de Beurs.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vul ook ffies je ervaring in bij de shopservey.
Zal Gistron blij mee zijn en misschien dat ze dan een beetje mee gaan werken. :?

Misschien dat je ondertussen ffies een ecs bordje kan kopen. Die dingen kosten nix en werken goed. Kan je toch nog naar de lan.

[ Voor 34% gewijzigd door jhead22 op 26-08-2003 11:55 ]

Verwijderd

hmmm dat gistron geen goede service leverd?
ik ben al lange tijd een tevreden klant.
Maar ze hadden me een palomino 2100+ geleverd
ipv 2100+ tbb. Dat vond ik wel een
naaistreek, maar ik kon hem na 3 maanden nog omruilen.

Testen doe ik zelf wel, heb hier gelukkig alle resources
voor en als er iets rma gaat bij gistron krijg ik binnen
1 week een nieuwe opgestuurd. maarjah dat verander het bezoek
van jou niet.

Netzoals de andere tweakers hier zeggen, gewoon een goedkoop
(lees goed) moederbord halen die blijft werken :*) s6

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:08:
hmmm dat gistron geen goede service leverd?
ik ben al lange tijd een tevreden klant.
Maar ze hadden me een palomino 2100+ geleverd
ipv 2100+ tbb. Dat vond ik wel een
naaistreek, maar ik kon hem na 3 maanden nog omruilen.

Testen doe ik zelf wel, heb hier gelukkig alle resources
voor en als er iets rma gaat bij gistron krijg ik binnen
1 week een nieuwe opgestuurd. maarjah dat verander het bezoek
van jou niet.

Netzoals de andere tweakers hier zeggen, gewoon een goedkoop
(lees goed) moederbord halen die blijft werken :*) s6
Of dat goedkoop echt altijd "goed" is betwijfel ik. Een A7VN8X non deluxe van Asus kost 87 euro. Dit lijkt me beter dan een bord dat 37 euro goedkoper is.

• Professor_Botje
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

frapex schreef op 23 August 2003 @ 13:34:
kheb et met mn (destijds) nieuwe MSI mobo gehad... 4 rode ledjes... Nja, na tijden testen was ik dr zo zat van dat ik weg ben gelopen (zonder de boel uit te zetten). Toen ik terugkwam (half uurtje ofzo) stond de boel opeens vrolijk te draaien...
offtopic:
en sinsdien gebruik jij nogsteeds dat zelfde MSI bord, en het is nu een stukje van je zelf he? als hij nu kapot gaat ben je echt 4weeken helemaal van de wereld :P

Maar ik heb het ook ooit gehad, bios gereset enz, niks werkte.
en precies het zelfde als bij jou en heb het stil laten liggen ben de de dag erop mee verder gegaan en het werkte ineens :S

ik zou hem terug brengen en een ander merk kiezen :)

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Burning_Tyre
Ik wil nu ff een goedkoop 2e hands bordje die mijn XP 1700+ voorlopig ff kan voorzien. 't hoeft geen kt400 chipset, kt333 is goed genoeg. Gewoon 3/4 tientjes maximaal, anders 2e hands... want als ik weer een nieuw moederbord krijg na 4 tot 6 weken zou ik die weer kunnen gebruiken.

Ik heb over 4 weken een LAN party en moet daar absoluut heen....

Verwijderd

check bij marktplaats of hier bij vraag en aanbod :)

• Burning_Tyre
Nu nog ff een vraagje, wat raden jullie me nu aan te doen?

Om welk kt333 bordje bijvoorbeeld te zoeken? Ik heb liever stabiliteit nu.... en geen gerotzooi.

Verwijderd

Burning_Tyre schreef op 26 augustus 2003 @ 15:04:
Nu nog ff een vraagje, wat raden jullie me nu aan te doen?

Om welk kt333 bordje bijvoorbeeld te zoeken? Ik heb liever stabiliteit nu.... en geen gerotzooi.
Epox, asus, A-open dat soort merken. effe googlen dan heb je paar reviews dat doet een wonder bij je keus.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ECS L7S7A2.

Kost ongeveer 50 euro en dan heb je een perfect stabiel en snel bordje.
Zitten zelfs nog wat overclock functies op.

Ondanks dat veel mensen zeggen dat het niet veel kan zijn aangezien het erg goedkoop is raad ik dit bordje echt aan. Tis een super bord !
Pagina: 1