Toon posts:

php pagina kunnen blijven bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een webpagina gemaakt in frontpage, daar heb ik de laaste topics op staan van een php forum. om deze zichtbaar te kunnen maken moet ik mijn pagina hernoemen naar .php. Omdat ik de pagina hernoem kan ik deze niet meer bewerken in frontpage. Zijn er mogelijkheden om dit te omzeilen, bijvoorbeeld een klein php frmae in je pagina toevoegen?

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kan een iframe opnemen op je pagina. In dit iframe laad je dan een losse php file in.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Je zou kunnen denk aan javascript includes, iframes of reverse includes (tip!).
Bovendien zou je af kunnen stappen van frontpage... Dat is sowieso aan te raden aangezien frontpage niet echt geschikt is voor dynamische pagina's.

Reverse includes zouden ongeveer zo werken:
PHP:
1
2
3
4
// Doe je forum-dingetje
$forum = 'Forumzooi';
$html = implode('',file('bestand.php'));
echo str_replace('[%forumzooi%]',$forum,$html);

[ Voor 32% gewijzigd door kvdveer op 23-08-2003 13:18 ]

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik snel meer informatie vinden over het opnemen van iframes in mijn pagina? soory ik heb een beetje haast :)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:17:
waar kan ik snel meer informatie vinden over het opnemen van iframes in mijn pagina? soory ik heb een beetje haast :)
Meer informatie kun je vinden op http://www.*.*/*
HTML:
1
<iframe src=forum.php>

[ Voor 13% gewijzigd door kvdveer op 23-08-2003 13:20 . Reden: Wildcards toegevoegd aan url ]

Localhost, sweet localhost

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Hoi Noor, en welkom op GoT :)

Ik wil je even verzoeken P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic door te lezen, en dan specifiek daarbinnen P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc.... Je vraag heeft geen relevantie voor PHP, het is puur een HTML-probleem en hoort daarmee bij de buren van Webdesign & Graphics. Verder schort er hier en daar wat (niet veel) aan je openingspost, als je een topic start aan de hand van P&W FAQ - De "quickstart" komt dat niet meer voor. :Y)

De vraag zelf is echter wel een beetje 'manual' werk, dus ik move 'm niet maar zet 'm op slot: een beetje Googlen en/of HTML-tutorials opzoeken vertelt je genoeg over hoe iframes werken. ;)

Veel plezier verder nog op GoT :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.