CCE SP 2.66 en Sonic Scenarist NT

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ik deed eerst altijd mijn avis encoden met behulp van tmpgenc maar omdat dit erg sloom(11 uur voor een film van 1,5 uur) ging, heb ik advies gevraagd over een hardware mpeg2 encoder, maar iemand kwam toen met cce sp wat sneller kan encoden dan realtime. Maar als ik dit ga importeren in scenarist NT(professioneel dvd-authoring software) krijg ik de volgende error:
Error E:\the devils advocate\Devil's Advocate [DivX].mpv
Error : TV System should be NTSC or PAL.
Error : Number of fields (30) in GOP(# 1) or between sequence_header_code should be equal or smaller than 0.
De eerste error wil waarschijnlijk zeggen dat de resolutie niet klopt, wat komt doordat ik nergens een optie zie om hem te resizen naar PAL formaat(720x576), tweede error zal waarschijnlijk ergens liggen in de verkeerde instellingen bij GOP, maar ik weet niet precies welke instellingen ik daar moet nemen. Ook heb ik het probleem dat de verhoudingen niet klopt(keep aspect ratio, of dat soort opties kan ik niet vinden).

[ Voor 10% gewijzigd door Scorpion1984 op 24-08-2003 12:30 ]

• Scorpion1984
Schopje :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 16:46
http://www.doom9.nl/mpg/dvdbackup-guides.htm

Staat daar verder geen info?

Ik denk trouwens dat je bij je encoding ergens een fout gemaakt hebt, waardoor je aantal beeldlijnen niet meer kloppen voor NTSC of PAL. 16:9 -> 4.3 verwisseld ofzo :?

Ik heb er zelf geen ervaring mee: Ik IFOedit dvd's (transcoden zuigt, en re-encoden nog niet nodig gehad). En divx -> dvd vind ik zonde van mn diskjes.

• Scorpion1984
Dat is dus mijn probleem, ik heb invoer bestandjes met een of ander vage resolutie(bv 592x320) of zoiets, en die wil ik dus met het omzetten naar een mpg2 die ik kan gebruiken in scenarist. Daarbij moet ik dus de goeie uitgangs resolutie voor hebben, met behoud van aspect-ratio van het zichtbare beeld (niet dat je van die smalle of juist hele brede mensen krijgt). En die instellingen kan ik dus nergens vinden.