ADSL ethernet modem

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:19
Ik denk er al een tijdje over om over te stappen van chello naar adsl. Nu ben ik alleen van plan een software matige router te maken en geen hardware matige router te gebruiken voor het delen van internet. Het probleem is alleen dat het óf een usb modem is of dat er al een router is ingebouwd in de modem.
USB wil ik om bepaalde redenen niet gebruiken voor mijn internet verbinding(onder andere omdat ik de eerste paar weken mijn hardware router gebruik), en als er al een router in de modem zit,kan ik die software matige router net zo goed niet gebruiken, omdat ik dan nog steeds met de beperkingen van de router in de modem zit.
Mijn vraag is dus: Heeft er iemand een externe ethernet adsl modem zonder router gevonden, of is er een mogelijkheid om de router in de modem uit te schakelen, en dus gewoon zonder modificaties alles door te spelen naar mijn software matige router?

Verwijderd

Dan koop je toch een gewoon ethernet-modem, niet de multi-pc versie? Je zult dan alleen een abbo zonder modem moeten afsluiten. (Of inderdaad uitschakelen, die uit bijv. een Speedtouch 510)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 12:37 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
bij demon krijg je een modem (Zyxel) met router ingebouwd, natuurlijk kun je zelf weten of je die gebruikt of niet. standaard staat ie zelfs uit. Het lijkt me sterk dat dat bij andere modems niet kan.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
als je gewoon de alcatel speedtouch home neemt en hem niet omtweakt zodat de router opties vrij te gebruiken zijn, kan je ze software matig routen via je pc

alleen ik snap niet waarom je dat zo graag wilt, omdat hardwarematig een stuk sneller/beter is dan alles zelf instelle via je pc, magoed....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Onder andere de 510 kan je gewoon SIP Spoofing, PPtP etcetera laten doen. En dat is meerdere malen langsgekomen op GoT, en met de search dus prima te vinden. Verder had het geen kwaad gekund, als je in je openingspost meer info zou geven. Bijvoorbeeld welke ADSL-provider je hebt gekozen, etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.